Koncern z Detroit odpisze w bilansie II kwartału 500 mln dolarów na restrukturyzację w Indiach, RPA i Singapurze. Anuluje większość inwestycji 1 mld dolarów, jaką planował na nową linię produkcji tanich samochodów w Indiach. Ok. 200 mln dolarów będzie kosztem gotówkowym. Wszystkie te działania zapewnią oszczędności 100 mln dolarów rocznie w dziale międzynarodowym GM, który w 2016 r. stracił ok. 800 mln.
Przewodniczący rady dyrektorów Dan Ammann powiedział dziennikarzowi Reutera, że najnowsze działania restrukturyzacyjne i seria wcześniejszych decyzji o wyjściu z nierentownych rynków pozwolą koncernowi skupić gotówkę, działania inżynieryjne i czas członków wyższego kierownictwa na rozwijanie koncernu tam, gdzie ma silną pozycję, w Chinach, w Ameryce Płn., w segmencie furgonetek i pojazdów sportowo-użytkowych, bo GM spodziewa się zalewu modeli. GM zainwestuje też ok. 600 mln dolarów rocznie w parce nad pojazdami autonomicznymi i w usługi transportowe.
Koncern podobnie jak Ford stwierdził, że coraz więcej kosztuje konkurowanie na wschodzących rynkach poza Chinami. W 2016 r. sprzedał w Indiach i RPA łącznie zaledwie 49 tys. pojazdów. W 2015 r. ogłosił, że do 2020 r. chce podwoić w Indiach udział rynkowy do 3 proc. lub więcej, ale w ostatnim roku do 31 marca ten udział zmalał poniżej 1 proc. z 1,17 w 2016 r., bo koncern sprzedał tylko 25 823 auta
Prezes Mary Barra udała się w 2015 r. do Delhi, aby ogłosić tam plan zainwestowania 1 mld dolarów w stworzenie nowej linii montażu aut Chevroleta zaprojektowanych w ramach programu Globalny Wschodzący Rynek (GEM). Od tamtej pozy sprzedaż w Indiach zmalała, koncernowi nie udało się nawiązać walki z liderem Maruti Suzuki India. Teraz zakończy w 2017 r. sprzedaż Chevroletów, będzie je produkować jedynie na eksport w ostatniej fabryce w Talegaon, 100 km na południowy wschód od Mumbaju. Zatrudnia w nim teraz ok. 2500 ludzi, zakład może wypuszczać 130 tys. aut rocznie. Drugi zakład w Halol w stanie Gudżarat zostanie sprzedany chińskiemu partnerowi ze spółki j. v. SAIC Motor.
GM zachowa też ośrodek projektowo-inżynieryjny w Bangalore.