Mitsubishi i Iran pomogą Renault w rozwoju

Renault-Nissan jest w stanie stać się największa grupą samochodową na świecie dzięki związaniu się z Mitsubishi — oświadczył prezes Carlos Ghosn. Odrębnie Francuzi zawiążą spółkę j. v. w Iranie

Publikacja: 02.10.2016 14:16

Mitsubishi i Iran pomogą Renault w rozwoju

Foto: materiały prasowe

– Operacja nie jest jeszcze dopięta, jesteśmy jeszcze w okresie sprawdzania ksiąg, co powinno zakończyć się w najbliższych tygodniach — powiedział podczas salonu piątce dziennikarzy. — Nasz przyszły sojusz przekroczy sprzedaż 10 mln pojazdów na świecie. Cel wejścia do wielkiej trójki zostanie osiągnięty. Najwyższe miejsce na podium nie jest priorytetem, ale co do sedna sprawy, jest całkiem możliwe do osiągnięcia — dodał

Zapytany o pojawiającą się co jakiś czas hipotezę fuzji Renaulta z Nissanem odpowiedział, że nie chodzi o takie podejście, ale o konwergencję, która nasili się wraz z Mitsubishi.

Spółka w Iranie

W ramach salonu Renault podpisał umowę pozwalającą mu zawiązać nową spółkę j. v. w Iranie, gdzie chce zwiększyć obecność i przyspieszyć rozwój. „Spółka obejmie z jednej strony ośrodek inżynieryjny i zakupów, który pomoże w rozwijaniu się miejscowym dostawcom, a z drugiej strony — zakład o zdolności produkowania początkowo 150 tys. samochodów rocznie, który dołączy do istniejących już tam mocy wypuszczania 200 tys. pojazdów” — stwierdził Renault w komunikacie. Pierwszymi pojazdami z tego zakładu od 2018 r. będą Symbol i Duster. Francuzi zwiększyli w 2015 r. sprzedaż w Iranie o 56 proc. z 51 tys. w roku poprzednim.

Grupa „rozwinie po raz pierwszy w Iranie własną sieć dystrybucji z salonami sprzedaży i z serwisem posprzedażnym zgodnie z normami tej marki” — podano.

Renault będzie w większościowym udziałowcem spółki zawiązanej z funduszem inwestycyjnym i odnowy przemysłu IDRO. Irański minister przesyłu, kopalń i handlu, Mohammad Reza Nematzadeh cytowany w komunikacie stwierdził, że rozważano kilka opcji, a poprzez stałą obecność w Iranie od ponad 12 lar Renault stał się idealnym partnerem dla tego projektu.

Renault poszedł saldem PSA Peugeot Citroen, który w lipcu zawarł ramowe porozumienie z irańskim partnerem SAIPA o zainwestowaniu 300 mln euro w opracowanie i produkcję 3 modeli Citroena. Peugeot starający się odzyskać wiodącą pozycję na rynku irańskim podał teraz, że minister Nematzadeh odwiedzi ośrodek badawczy w Vélizy pod Paryżem dla omówienia szczegółów współpracy.

– Operacja nie jest jeszcze dopięta, jesteśmy jeszcze w okresie sprawdzania ksiąg, co powinno zakończyć się w najbliższych tygodniach — powiedział podczas salonu piątce dziennikarzy. — Nasz przyszły sojusz przekroczy sprzedaż 10 mln pojazdów na świecie. Cel wejścia do wielkiej trójki zostanie osiągnięty. Najwyższe miejsce na podium nie jest priorytetem, ale co do sedna sprawy, jest całkiem możliwe do osiągnięcia — dodał

Zapytany o pojawiającą się co jakiś czas hipotezę fuzji Renaulta z Nissanem odpowiedział, że nie chodzi o takie podejście, ale o konwergencję, która nasili się wraz z Mitsubishi.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana