Samochód za niewielkie pieniądze

Klienci indywidualni mogą, podobnie jak duże floty, korzystać z?auta za pół ceny.

Publikacja: 28.09.2015 15:35

Od wielu lat Škoda pozostaje liderem polskiego rynku zarówno w segmencie klientów flotowych, jak i i

Od wielu lat Škoda pozostaje liderem polskiego rynku zarówno w segmencie klientów flotowych, jak i indywidualnych

Foto: Rzeczpospolita, Robert Przybylski RP Robert Przybylski

ŠKODA jest od wielu lat liderem polskiego rynku. Tę markę chętnie wybierają zarówno klienci flotowi, jak i indywidualni. Najpopularniejsze modele wśród klientów flotowych to Octavia z wynikiem 7688 sztuk w pierwszych ośmiu miesiącach tego roku i Fabia (4108 sztuk w tym samym okresie), natomiast nabywcy indywidualni decydują się zazwyczaj na Fabię (3672 sztuki) i Rapida (2288 egzemplarzy). W rezultacie w łącznym rankingu najpopularniejszymi modelami w Polsce są ŠKODA Octavia (9409 sztuk) i tuż za nią Fabia (7780).

Ten dobry wynik czeska marka zawdzięcza nie tylko udanym produktom, ale i wszechstronnej ofercie finansowej. ŠKODA Kredyt Niskich Rat jest rozwiązaniem przeznaczonym głównie dla klientów indywidualnych, którzy chcą za niewielkie pieniądze jeździć nowym autem. Klient przez okres użytkowania auta spłaca jedynie koszt utraty jego wartości, co z reguły jest zbliżone do połowy ceny pojazdu.

Nowe auto w zasięgu ręki

Dla przykładu najtańsza ŠKODA Fabia w wersji Edition kosztuje 40 360 zł, ale nie trzeba tej sumy wpłacać w całości – wystarczy do 30 proc. Przez cały okres korzystania z samochodu (36 lub 48 miesięcy) użytkownik płaci jedynie miesięczną ratę, wynoszącą 370,75 zł w przypadku kredytu 4-letniego. Po zakończeniu kredytowania samochód wraca do banku, natomiast klient może zadecydować czy odkupić pojazd, czy zwrócić go i zmienić na nowy. W tym konkretnym przypadku Fabia z przebiegiem 80 tys. km wyceniona jest na 19 907,34 zł.

Oferta jest stosunkowo nowa i dopiero się przyjmuje. Firmy mają do wyboru także leasing. Duże przedsiębiorstwa preferują wynajem długoterminowy, bo stałą ratę miesięczną łatwo mogą wrzucić w koszty.

Wśród małych firm zdecydowanie najpopularniejszy jest leasing z niską wartością wykupu (za 1 proc. wartości auta) oraz (rzadziej) kredyt. – Są też klienci, którzy wiedzą o ofercie kredytu lub leasingu z dużą wartością wykupu – zapewnia przedstawiciel poznańskiego salonu Porsche Inter Auto Ryszard Maik. – Są to ludzie o chwilowej zdolności kredytowej, dla których niska rata jest przepustką do nowego samochodu oraz ci, którzy nie chcą sobie zawracać głowy sprzedażą używanego samochodu – opisuje nabywców Maik.

Dodaje, że do salonu trafiają te osoby, które już są zdecydowane na zakup nowego pojazdu. – Nabywcy poszukujący aut z drugiej ręki szukają szczęścia w komisach i ogłoszeniach – zauważa.

Lepsze wersje wyposażenia

Sprzedawcy przedstawiają klientom całą ofertę finansowania zakupu auta, a decyzje podejmuje oczywiście kupujący. – Wielkopolanie słyną z gospodarskiego myślenia i decydując się na samochód biorą pod uwagę także koszty eksploatacyjne – podkreśla przedstawiciel poznańskiego salonu. Wyjaśnia, że w przypadku zakupu Fabii w ofercie ŠKODA Kredyt Niskich Rat (4 lata użytkowania auta i przebieg 60 tys. km), klient otrzymuje darmowy pakiet serwisowy. Natomiast wybierając Octavię nabywca płaci 2180 zł za pakiet serwisowy, o ile oczywiście zdecyduje się na takie rozwiązanie.

Wyraźny jest także brak zainteresowania podstawowymi wersjami. – Prawie nikt nie kupuje samochodu słabo wyposażonego. Praktycznie nie sprzedajemy podstawowej wersji Active, schodzą wyższe linie wyposażenia jak Ambition i Style – zapewnia Maik. Tłumaczy, że niemal wszystkie nowe samochody produkuje się pod zamówienie nabywcy. – Klienci najczęściej skrupulatnie obliczają na jakie wyposażenie ich stać i jeżeli jest trochę luzu, coś dorzucą, jeżeli przekroczą budżet, rezygnują – dodaje.

Przedstawiciele ŠKODY liczą, że niedawno wprowadzony Superb zdobędzie mocne miejsce w segmencie. W pierwszych ośmiu miesiącach klienci kupili 2,5 tys. Superbów, gdy w całym 2014 roku nabywców znalazło 3,65 tys. aut. Rewelacyjnie sprzedaje się Octavia Combi, która już po pierwszych ośmiu miesiącach pobiła ubiegłoroczny wynik. Niewiele gorsze rezultaty notuje klasyczna Octavia. Zainteresowanie Fabią jest tak duże, że już na początku września hatchback notuje o blisko 2 tys. sztuk lepsze rezultaty niż w całym 2014 roku. Wyniki są zachęcające i wszystko wskazuje na to, że i w tym roku pierwsze miejsce ŠKODY pozostanie niezagrożone.

Opinia

Michał Dyc | dyrektor sprzedaży detalicznej Volkswagen Bank

Na polskim rynku finansowania aut zachodzą zmiany – klienci planujący zakup samochodu coraz częściej analizują całość swoich miesięcznych wydatków na auto, a?jednocześnie dążą do tego, aby mieć więcej, nie płacąc więcej. Finansowanie aut marki Škoda jest doskonałym przykładem takiego mechanizmu, a?w?dokładnym przyjrzeniu się kosztom nieocenioną pomocą mogą być kalkulatory dostępne na stronie internetowej skoda-auto.pl. Oprócz wyliczenia miesięcznej raty dobrze jest też przyjrzeć się dodatkowemu wyposażeniu, które może zwiększyć bezpieczeństwo czy komfort codziennego użytkowania samochodu. Kamerę cofania – w?nowej Škodzie Superb w?wersji Style z?silnikiem 2.0 TDI i?6-biegową automatyczną skrzynią biegów – można mieć za 14 zł miesięcznie. W?Octavii z?wyposażeniem Ambition i?silnikiem 1,8 TSI za przyciemniane tylne szyby zapłacimy zaledwie 6 zł, a?za wyposażenie Škody Fabii (wersja Style z?silnikiem 1,2 TSI) w?system bezkluczykowego dostępu do samochodu i?uruchamiania silnika Kessy z?funkcją SAFE można zapłacić 15 zł miesięcznie.

Dla każdego z?nabywców atrakcyjne może być inne wyposażenie wymarzonego samochodu. Planując miesięczne wydatki na auto, warto więc skorzystać z?dostępnych online narzędzi, takich jak kalkulator czy konfigurator.

ŠKODA jest od wielu lat liderem polskiego rynku. Tę markę chętnie wybierają zarówno klienci flotowi, jak i indywidualni. Najpopularniejsze modele wśród klientów flotowych to Octavia z wynikiem 7688 sztuk w pierwszych ośmiu miesiącach tego roku i Fabia (4108 sztuk w tym samym okresie), natomiast nabywcy indywidualni decydują się zazwyczaj na Fabię (3672 sztuki) i Rapida (2288 egzemplarzy). W rezultacie w łącznym rankingu najpopularniejszymi modelami w Polsce są ŠKODA Octavia (9409 sztuk) i tuż za nią Fabia (7780).

Pozostało 91% artykułu
Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana