W regionie Europy Środkowej i Wschodniej popyt na tego typu opony wzrósł o 6 proc. do ok. 11 mln sztuk, natomiast w Europie Zachodniej pozostał na ubiegłorocznym poziomie 130 mln sztuk.
Odpowiedzialny za sprzedaż opon do aut osobowych w Continental Opony Polska Jerzy Mendala przypuszcza, że jeżeli dopisze zima, to całkowity rynek w 2015 roku może być większy niż rok wcześniej.
Mendala podał, że Polska jest szóstym największym europejskim rynkiem na opony letnie i trzecim na zimowe. W odróżnieniu od państw Europy Zachodniej w naszym kraju najchętniej kupowane są opony najtańsze, klasy budżetowej. Najdroższe, klasy premium mają w tym roku 25 proc. rynku, gdy w starych krajach UE 62 proc. Gumy średniej klasy w Polsce zdobyły 29 proc. rynku, gdy w krajach zachodnich blisko 27 proc.
Przedstawiciel Continental Opony Polska podał również, że w tym roku producenci z krajów Azji sprzedali w Polsce ponad 1,4 mln opon, trzy razy więcej niż w 2007 roku. Wśród krajów azjatyckich na pierwszym miejscu są Chiny z wynikiem ponad 820 tys. gum, ponad cztery razy wyższym niż w 2007 roku.
Polacy chętnie korzystają z Internetu wybierając opony. Co piąta zakupiona jest właśnie w sieci. Na pytanie czy powtórnie będą korzystać z Internetu nabywając opony, 38 proc. Polaków odpowiada „tak”, wśród Rosjan ten odsetek wynosi 32 proc., wśród Niemców 32 proc, Czechów 28 proc. i Francuzów 22 proc.