Inwestycje zaplanowano w trzech kluczowych zakładach firmy w Europie: w Poznaniu, Stargardzie oraz hiszpańskim Burgos. Wszystkie trzy zakłady zostaną rozbudowane. W Polsce koncern wyłoży na inwestycje 194 miliony euro. Pieniądze zostaną przeznaczone na zakup nowoczesnego wyposażenia i zwiększenie wydajności linii produkcyjnych, co pozwoli także rozszerzyć gamę produkowanych opon. Ocenia się, że zastosowanie najnowszych technologii pozwoli zwiększyć możliwości wytwórcze zakładów o jedną piątą.
– Rosnący popyt na nasze opony wymógł realizację dalszych inwestycji. To ważny krok w umocnieniu obecności Bridgestone w regionie, który zapewni dostępność produktów dla naszych partnerów – powiedział Paolo Ferrari, prezes Bridgestone EMEA. Inwestycje mają być zrealizowane w ciągu pięciu lat.
Grupa Bridgestone posiada w Polsce 4 fabryki. Dwa z zakładów produkcyjnych, w Poznaniu i Stargardzie Szczecińskim są jednymi z najnowocześniejszych fabryk opon do samochodów osobowych i ciężarowych w Europie. Pozostałe dwie fabryki, czyli Bridgestone Diversified Products Poland w Żarowie na Dolnym Śląsku i Firestone Industrial Products Poland w Wolsztynie zajmują się produkcją wyrobów gumowych.
W Poznaniu na powierzchni 26,6 hektara produkowane są opony do samochodów osobowych. Do najważniejszych odbiorców należy BMW, Volkswagen, Daimler i Opel. Kompleks przemysłowy zatrudniający obecnie prawie 2 tys. osób był rozbudowywany kilkakrotnie. Dziennie jest tu produkowanych ponad 31 tys. opon.
Rozbudowywana była także fabryka w Stargardzie. Zakład koncentruje się na produkcji ogumienia dla samochodów o dużym tonażu. Z linii produkcyjnych schodzą przede wszystkim opony do ciągników siodłowych, naczep, a także do autobusów produkowanych przez Daimlera, MAN-a, Volvo i Scanię. Wielkość dziennej produkcji to 4 tys. opon oraz prawie 9 ton pasów bieżnika.