Koreańczycy chcą gwarancji produkcji po Oplu

Plan przeniesienia przez Opla produkcji z Korei do Europy wywołał zaniepokojenie, że bardzo zmaleje produkcja w koreańskiej filii GM, która już notuje spadek sprzedaży.

Publikacja: 13.11.2017 17:48

Koreańczycy chcą gwarancji produkcji po Oplu

Foto: Bloomberg

Koreańscy związkowcy starają się uzyskać gwarancje przyszłej wielkości produkcji po informacji prezesa Michaela Lohschellera na briefingu 9 listopada, że dawna filia GM zamierza przenieść produkcję z Korei do Europy. – Do 2020 r. będziemy importować z Korei o prawie 200 tys. pojazdów rocznie mniej – powiedział prezes.

GM Korea ma 4 zakłady, które w ubiegłym roku wysłały do Europy 134 137 pojazdów, ok.20 proc. ich łącznej produkcji.

– Nie pozostanie nam nic innego jak umierać – stwierdził jeden ze związkowców prosząc o nie podawanie jego nazwiska.

– Jeśli nie dojdzie do wyrównania wolumenu straconego przez Opla, to nie będziemy mieć innego wyboru, jak uważać, że GM chce świadomie doprowadzić do naszej śmierci – dodał.

Kilku innych związkowców wyrażało podobne zaniepokojenie, od rzecznika związku zawodowego nie można było uzyskać wypowiedzi.

Kierownictwo GM narzekało na dość wysokie zarobki w Korei i na częste akcje strajkowe związku zawodowego. Gdy Opel ogłosił swój plan, GM Korea i związek zawodowy prowadziły doroczne negocjacje płacowe. Prezes GM Korea, Kaher Kazem pytany, czy GM wycofa się z Korei po październikowej kontroli przez parlament, powtarzał, że filia stara się utrzymać nierentowną działalność.

Mary Barra z chwila objęcia sterów w GM w styczniu 2014 zaczęła zwracać większą uwagę na rentowność, wycofała się z Rosji i Indonezji, zrezygnowała z marki Chevroleta w Europie.

Koreańscy związkowcy starają się uzyskać gwarancje przyszłej wielkości produkcji po informacji prezesa Michaela Lohschellera na briefingu 9 listopada, że dawna filia GM zamierza przenieść produkcję z Korei do Europy. – Do 2020 r. będziemy importować z Korei o prawie 200 tys. pojazdów rocznie mniej – powiedział prezes.

GM Korea ma 4 zakłady, które w ubiegłym roku wysłały do Europy 134 137 pojazdów, ok.20 proc. ich łącznej produkcji.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana