Koreańczycy chcą gwarancji produkcji po Oplu

Plan przeniesienia przez Opla produkcji z Korei do Europy wywołał zaniepokojenie, że bardzo zmaleje produkcja w koreańskiej filii GM, która już notuje spadek sprzedaży.

Publikacja: 13.11.2017 17:48

Koreańczycy chcą gwarancji produkcji po Oplu

Foto: Bloomberg

Koreańscy związkowcy starają się uzyskać gwarancje przyszłej wielkości produkcji po informacji prezesa Michaela Lohschellera na briefingu 9 listopada, że dawna filia GM zamierza przenieść produkcję z Korei do Europy. – Do 2020 r. będziemy importować z Korei o prawie 200 tys. pojazdów rocznie mniej – powiedział prezes.

GM Korea ma 4 zakłady, które w ubiegłym roku wysłały do Europy 134 137 pojazdów, ok.20 proc. ich łącznej produkcji.

– Nie pozostanie nam nic innego jak umierać – stwierdził jeden ze związkowców prosząc o nie podawanie jego nazwiska.

– Jeśli nie dojdzie do wyrównania wolumenu straconego przez Opla, to nie będziemy mieć innego wyboru, jak uważać, że GM chce świadomie doprowadzić do naszej śmierci – dodał.

Kilku innych związkowców wyrażało podobne zaniepokojenie, od rzecznika związku zawodowego nie można było uzyskać wypowiedzi.

Kierownictwo GM narzekało na dość wysokie zarobki w Korei i na częste akcje strajkowe związku zawodowego. Gdy Opel ogłosił swój plan, GM Korea i związek zawodowy prowadziły doroczne negocjacje płacowe. Prezes GM Korea, Kaher Kazem pytany, czy GM wycofa się z Korei po październikowej kontroli przez parlament, powtarzał, że filia stara się utrzymać nierentowną działalność.

Mary Barra z chwila objęcia sterów w GM w styczniu 2014 zaczęła zwracać większą uwagę na rentowność, wycofała się z Rosji i Indonezji, zrezygnowała z marki Chevroleta w Europie.

Koreańscy związkowcy starają się uzyskać gwarancje przyszłej wielkości produkcji po informacji prezesa Michaela Lohschellera na briefingu 9 listopada, że dawna filia GM zamierza przenieść produkcję z Korei do Europy. – Do 2020 r. będziemy importować z Korei o prawie 200 tys. pojazdów rocznie mniej – powiedział prezes.

GM Korea ma 4 zakłady, które w ubiegłym roku wysłały do Europy 134 137 pojazdów, ok.20 proc. ich łącznej produkcji.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Jakie są główne zalety systemów do zarządzania zasobami ludzkimi?
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana
Archiwum
Toyota wstrzymuje testy po tragicznym wypadku Ubera