Przy opracowywaniu tego raportu nie jest brana pod uwagę wyłącznie wartość firmy oraz wyniki finansowe. Autorzy badania prześwietlają i analizują wszystkie działania, które wpływają na postrzeganie marki przez klientów. Na liście stu najbardziej wartościowych marek na świecie znalazło się aż szesnastu producentów samochodów.

W tegorocznym notowaniu najwyższą lokatę uzyskała Toyota. Japoński producent samochodów zajął 5. miejsce, a aktualna wartość koncernu została wyceniona na 53,6 mld dolarów. W porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem jest to wzrost aż o 9 procent. Kilka pozycji dalej znajduje się Mercedes-Benz. Marka spod znaku gwiazdy zajęła 9. pozycję w rankingu z wyceną na poziomie 43,5 mld dolarów (wzrost o 18 proc.). Trzecią, najbardziej wartościową marką motoryzacyjną jest BMW. Koncern z Monachium zajął 11. miejsce i został wyceniony na 41,5 mld dolarów, co jest wynikiem lepszym o 12 proc. w stosunku do ubiegłego roku.

Tuż za pierwszą trójką, na 21. miejscu w rankingu znalazła się Honda, której wartość według rankingu to 22,1 mld dolarów. Na 33. pozycji rankingu znajdziemy markę Ford wycenioną na 12,9 mld dolarów. Szóstą potęgą w branży motoryzacyjnej jest Hyundai, który załapał się na 35. pozycję zestawienia z wartością na poziomie 12,5 mld dolarów. Jeszcze dekadę temu marka znajdowała się w siódmej dziesiątce marek z trzykrotnie mniejszą wartością. Marka Audi wypadła najgorzej z całej trójki premium znad Renu. Koncern z Ingolstadt zajął 38. miejsce z wyceną 11,8 mld dolarów. Dwa oczka niżej, na 40. pozycji z wartością 11,4 mld dolarów znalazł się Volskwagen.

Pierwszą dziesiątkę wśród koncernów motoryzacyjnych zamykają: Nissan (43. pozycja w rankingu – 11 mld dolarów) i Porsche (50. pozycja – 9,5 mld dolarów). Na dalszych pozycjach spotkamy marki takie jak: Kia (69. pozycja), Land Rover (78. pozycja), Harley-Davidson (80. pozycja), Caterpillar (82. pozycja), Mini (88. pozycja). Ostatnią marką w zestawieniu stu największych jest Tesla, która po raz pierwszy pojawiła się w zestawieniu. Wartość kalifornijskiej marki wyceniono na 4 mld dolarów.

Tegoroczne zestawienie Interbrands 2016 wygrała firma Apple, wyceniona na 178 mld dolarów. Drugie miejsce, z dużą stratą do lidera zajął koncern Google notując wartość 133,2 mld dolarów. Na trzecim miejscu podium jest Coca Cola z wyceną 73,1 mld dolarów.