Elektryczne hybrydy Volvo z Wrocławia kupią Belgowie

Wrocławska fabryka Volvo Buses zdobyła kolejne zamówienie na swoje najnowsze autobusy.

Publikacja: 11.03.2016 18:38

Elektryczne hybrydy Volvo z Wrocławia kupią Belgowie

Foto: materiały prasowe

Miejscowość Namur z południowej Belgii kupuje 11 elektrycznych hybryd oraz 2 zautomatyzowane stacje ładowania. Inwestycja w ekologiczne autobusy z Polski ma się przyczynić do polepszenia jakości powietrza w Namur. Wrocławskie Volvo zaczną wozić Belgów pod koniec 2016 roku.

W transakcji uczestniczy zarząd transportu publicznego oraz operator TEC. Każdego roku Grupa TEC przewozi ponad 250 milionów pasażerów. – Naszą społeczną odpowiedzialnością jest rozwijanie zrównoważonych rozwiązań transportowych. Elektryczna hybryda Volvo 7900 spełnia nasze wymogi, a cicha praca pojazdów polepszy jakość życia mieszkańców Namur – powiedział Vincent Peremans, prezes Grupy TEC.

Silnik autobusu pracuje cicho i bezemisyjnie dzięki energii odnawialnej na odcinku około siedmiu kilometrów. Akumulatory są ładowane w ciągu kilku minut na końcowych przystankach trasy, a także za każdym razem, gdy pojazd hamuje. Dodatkowe wyposażenie stanowi niewielki silnik diesla, który zwiększa zasięg i możliwości pojazdów. W porównaniu ze standardowymi autobusami wyposażonymi w silniki diesla, w elektrycznej hybrydzie całkowite zużycie energii jest o 60 procent niższe.

Przewoźnik z Namur zamówił kompletny system, co oznacza, że Volvo będzie odpowiedzialne w całości za serwisowanie pojazdów, konserwację akumulatorów oraz standardowych stacji ładujących za stałą opłatę miesięczną. – Systemy autobusów elektrycznych to kosztowo efektywne rozwiązanie dla miast chcących obniżyć poziom zanieczyszczenia powietrza i hałasu. Volvo i ABB posiadają całościową i konkurencyjną ofertę dla miast na całym świecie, które dążą do wprowadzenia systemu zrównoważonego transportu – podkreślił Hakan Agnevall, prezes Volvo Buses.

Wrocławskie Volvo ma w swojej ofercie także nowy elektryczny 12-metrowy autobus Volvo 7900 Electric. Wyposażony jest w akumulatory litowo-jonowe, które ładują się przy każdym hamowaniu. Można je także ładować poprzez źródła zasilania dostępne na przystankach końcowych. Autobus jest przeznaczony do jazdy na trasach o długości 10-20 kilometrów. Posiada aluminiowe nadwozie, trzy pary drzwi i jest niskopodłogowy.

Według globalnej firmy analitycznej Frost & Sullivan, hybrydyzacja i elektryfikacja układów napędowych stanie się w niedługim czasie powszechnie obowiązującym trendem w autobusowej komunikacji miejskiej. W Polsce elektryczne autobusy produkuje także Solaris. Firma z Bolechowa pod Poznaniem dostarczyła już 10 pojazdów Urbino Electric do Warszawy, a w przyszłym roku zrealizuje zamówienie na 4 elektryczne autobusy dla Krakowa. Elektryczne Urbino testowane jest także w Jaworznie i Ostrołęce, a za granicą jeżdżą w Niemczech w Brunszwiku, Hamburgu, Dreźnie i Dusseldorfie oraz w szwedzkim Vasteras.

Miejscowość Namur z południowej Belgii kupuje 11 elektrycznych hybryd oraz 2 zautomatyzowane stacje ładowania. Inwestycja w ekologiczne autobusy z Polski ma się przyczynić do polepszenia jakości powietrza w Namur. Wrocławskie Volvo zaczną wozić Belgów pod koniec 2016 roku.

W transakcji uczestniczy zarząd transportu publicznego oraz operator TEC. Każdego roku Grupa TEC przewozi ponad 250 milionów pasażerów. – Naszą społeczną odpowiedzialnością jest rozwijanie zrównoważonych rozwiązań transportowych. Elektryczna hybryda Volvo 7900 spełnia nasze wymogi, a cicha praca pojazdów polepszy jakość życia mieszkańców Namur – powiedział Vincent Peremans, prezes Grupy TEC.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana