Elektryczne hybrydy Volvo z Wrocławia kupią Belgowie

Wrocławska fabryka Volvo Buses zdobyła kolejne zamówienie na swoje najnowsze autobusy.

Publikacja: 11.03.2016 18:38

Elektryczne hybrydy Volvo z Wrocławia kupią Belgowie

Foto: materiały prasowe

Miejscowość Namur z południowej Belgii kupuje 11 elektrycznych hybryd oraz 2 zautomatyzowane stacje ładowania. Inwestycja w ekologiczne autobusy z Polski ma się przyczynić do polepszenia jakości powietrza w Namur. Wrocławskie Volvo zaczną wozić Belgów pod koniec 2016 roku.

W transakcji uczestniczy zarząd transportu publicznego oraz operator TEC. Każdego roku Grupa TEC przewozi ponad 250 milionów pasażerów. – Naszą społeczną odpowiedzialnością jest rozwijanie zrównoważonych rozwiązań transportowych. Elektryczna hybryda Volvo 7900 spełnia nasze wymogi, a cicha praca pojazdów polepszy jakość życia mieszkańców Namur – powiedział Vincent Peremans, prezes Grupy TEC.

Silnik autobusu pracuje cicho i bezemisyjnie dzięki energii odnawialnej na odcinku około siedmiu kilometrów. Akumulatory są ładowane w ciągu kilku minut na końcowych przystankach trasy, a także za każdym razem, gdy pojazd hamuje. Dodatkowe wyposażenie stanowi niewielki silnik diesla, który zwiększa zasięg i możliwości pojazdów. W porównaniu ze standardowymi autobusami wyposażonymi w silniki diesla, w elektrycznej hybrydzie całkowite zużycie energii jest o 60 procent niższe.

Przewoźnik z Namur zamówił kompletny system, co oznacza, że Volvo będzie odpowiedzialne w całości za serwisowanie pojazdów, konserwację akumulatorów oraz standardowych stacji ładujących za stałą opłatę miesięczną. – Systemy autobusów elektrycznych to kosztowo efektywne rozwiązanie dla miast chcących obniżyć poziom zanieczyszczenia powietrza i hałasu. Volvo i ABB posiadają całościową i konkurencyjną ofertę dla miast na całym świecie, które dążą do wprowadzenia systemu zrównoważonego transportu – podkreślił Hakan Agnevall, prezes Volvo Buses.

Wrocławskie Volvo ma w swojej ofercie także nowy elektryczny 12-metrowy autobus Volvo 7900 Electric. Wyposażony jest w akumulatory litowo-jonowe, które ładują się przy każdym hamowaniu. Można je także ładować poprzez źródła zasilania dostępne na przystankach końcowych. Autobus jest przeznaczony do jazdy na trasach o długości 10-20 kilometrów. Posiada aluminiowe nadwozie, trzy pary drzwi i jest niskopodłogowy.

Według globalnej firmy analitycznej Frost & Sullivan, hybrydyzacja i elektryfikacja układów napędowych stanie się w niedługim czasie powszechnie obowiązującym trendem w autobusowej komunikacji miejskiej. W Polsce elektryczne autobusy produkuje także Solaris. Firma z Bolechowa pod Poznaniem dostarczyła już 10 pojazdów Urbino Electric do Warszawy, a w przyszłym roku zrealizuje zamówienie na 4 elektryczne autobusy dla Krakowa. Elektryczne Urbino testowane jest także w Jaworznie i Ostrołęce, a za granicą jeżdżą w Niemczech w Brunszwiku, Hamburgu, Dreźnie i Dusseldorfie oraz w szwedzkim Vasteras.

Miejscowość Namur z południowej Belgii kupuje 11 elektrycznych hybryd oraz 2 zautomatyzowane stacje ładowania. Inwestycja w ekologiczne autobusy z Polski ma się przyczynić do polepszenia jakości powietrza w Namur. Wrocławskie Volvo zaczną wozić Belgów pod koniec 2016 roku.

W transakcji uczestniczy zarząd transportu publicznego oraz operator TEC. Każdego roku Grupa TEC przewozi ponad 250 milionów pasażerów. – Naszą społeczną odpowiedzialnością jest rozwijanie zrównoważonych rozwiązań transportowych. Elektryczna hybryda Volvo 7900 spełnia nasze wymogi, a cicha praca pojazdów polepszy jakość życia mieszkańców Namur – powiedział Vincent Peremans, prezes Grupy TEC.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką