Koncern Volkswagen napędza gospodarkę w Polsce. W drodze nowe inwestycje

Koncern Volkswagen od niemal 25 lat jest zaangażowany w Polsce. W kraju funkcjonuje kilkanaście dużych firm wchodzących w skład przedsiębiorstwa. A to przekłada się na niemal 20 tys. miejsc pracy tylko w spółkach VW, transfer nowoczesnych technologii i wiedzy oraz działalność charytatywną i prospołeczną.

Publikacja: 07.11.2017 13:38

Volkswagen Group Polska sprzedaje najwięcej samochodów w Polsce

Volkswagen Group Polska sprzedaje najwięcej samochodów w Polsce

Foto: Volkswagen Group Polska sprzedaje najwięcej samochodów w Polsce

Volkswagen inwestował w Polsce zanim to stało się modne. Dziś koncern może śmiało mówić o Polsce, jako swoim kolejnym domu. Dlaczego? Pod względem zaangażowania inwestycyjnego Volkswagena jesteśmy na trzecim miejscu w świecie. Przed nami są tylko Niemcy i Chiny. To miejsce uzyskaliśmy dzięki liczbie firm, jakie koncern posiada w Polsce. A mowa jest o niemal 20 spółkach oraz ogromnej sieci dilerskiej.

Zaangażowanie Volkswagena w Polsce jest istotne, gdyż inwestycje firmy to głównie fabryki. A to wymierna korzyść w postaci tysięcy miejsc pracy, transferu technologii czy podatków płaconych w kraju. Polska stała się częścią krwiobiegu VW. Najlepszym potwierdzeniem strategicznego znaczenia jest nowa fabryka samochodów otwarta w Białężycach pod Wrześnią w 2016 roku. Dziś w Poznaniu i Wrześni powstają Volkswageny Crafter, Caddy oraz T6.

2019 rok – kolejna inwestycja koncernu Volkswagen

Solidny zastrzyk wiedzy i technologii to także niemal 20 lat działalności Volkswagen Motor Polska w Polkowicach. Do tej pory koncern Volkswagen zainwestował tam ponad 590 mln euro. Na 2019 rok zaplanowano kolejną inwestycję – uruchomienie produkcji najnowszej generacji jednostek napędowych i głównych komponentów w technologii MDB evo.

Na terenie Polski od lat działają i rozwijają się też inne fabryki marek skupionych pod skrzydłami koncernu Volkswagen. MAN w Niepołomicach pod Krakowem produkuje ciężarówki, a w Starachowicach autobusy miejskie i turystyczne. Zakłady Skanii w Słupsku także opuszczają autobusy. W Gorzowie działa fabryka SE Bordnetze Polska zajmująca się wytwarzaniem wiązek elektrycznych. Sitech z Polkowic to produkcja foteli samochodowych.

Firmy te zatrudniają niemal 20 tysięcy osób. Dodatkowo kilkadziesiąt tysięcy pracuje u poddostawców z nimi współpracujących.

Polacy cenią samochody z grupy Volkswagena

Koncern Volkswagen poza produkcją zajmuje się także sprzedażą samochodów w Polsce i jest największym graczem na polskim rynku motoryzacyjnym. Sieć dilerska utworzonej w 2012 roku spółki Volkswagen Group Polska, która jest importerem marek Volkswagen, Audi, Seat, Skoda, Porsche oraz Volkswagen Samochody Użytkowe urosła do imponujących rozmiarów. W całym kraju jest 331 punktów serwisowych, a pracę w nich znalazło tysiące Polaków.

Volkswagen Group Polska przez pięć lat działalności podwoiła swoje wyniki pod względem ilości zarejestrowanych pojazdów. W pierwszej połowie 2017 roku Grupa dostarczyła 68.610 aut osobowych, czyli więcej niż w całym 2012 roku. Skody Octavia i Fabia oraz Volkswageny

Golf, Tiguan czy Passat znajdują się w czołówce zestawienia sprzedaży. Na tle konkurencji modele Volkswagena takie jak Polo, Golf czy Passat są cenione przez Polaków za bardzo zaawansowane systemy bezpieczeństwa, niskie koszty eksploatacji, atrakcyjne warunki finansowania i wysoką wartość przy odsprzedaży.

Żeby para nie szła w gwizdek, a wiedza trafiła do małych i dużych

Niemiecki koncern angażuje się również bardzo mocno w działalność charytatywną, społeczną i edukacyjną. We współpracy z Fundacją Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy Volkswagen stworzył ogólnopolski program „Mali Ratownicy”, którego misją jest nauczenie dzieci zasad udzielania pierwszej pomocy. Tylko od początku 2017 roku wzięło w nim udział już blisko 4500 najmłodszych.

Jeśli chodzi o ekologiczne rozwiązania, to jedną z wielu inwestycji jest system pozwalający wykorzystać ciepło powstające przy produkcji sprężonego powietrza w odlewni Volkswagen Poznań. Dzięki temu ponad 30 budynków (ok. 2000 mieszkań), w tym jeden z poznańskich szpitali jest ogrzewanych ciepłem pochodzącym z fabryki.

Polska drugim domem Volkswagena

Volkswagen AG wywiera duży wpływ na polską gospodarkę dając tysiące miejsc pracy i co równie ważne inwestując miliony Euro. To także w naszym kraju powstają pionierskie przedsięwzięcia jak choćby Volkswagen Home – koncepcyjne, designerskie, pierwsze tego typu miejsce sprzedaży samochodów marki VW na świecie, które właśnie otwarto w Warszawie. Volkswagen bez wątpienia jest mocno związany z Polską.

Volkswagen inwestował w Polsce zanim to stało się modne. Dziś koncern może śmiało mówić o Polsce, jako swoim kolejnym domu. Dlaczego? Pod względem zaangażowania inwestycyjnego Volkswagena jesteśmy na trzecim miejscu w świecie. Przed nami są tylko Niemcy i Chiny. To miejsce uzyskaliśmy dzięki liczbie firm, jakie koncern posiada w Polsce. A mowa jest o niemal 20 spółkach oraz ogromnej sieci dilerskiej.

Zaangażowanie Volkswagena w Polsce jest istotne, gdyż inwestycje firmy to głównie fabryki. A to wymierna korzyść w postaci tysięcy miejsc pracy, transferu technologii czy podatków płaconych w kraju. Polska stała się częścią krwiobiegu VW. Najlepszym potwierdzeniem strategicznego znaczenia jest nowa fabryka samochodów otwarta w Białężycach pod Wrześnią w 2016 roku. Dziś w Poznaniu i Wrześni powstają Volkswageny Crafter, Caddy oraz T6.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką