Ford inwestuje w Walencji

Ford Motor postanowił zainwestować ponad 750 mln euro w swym zakładzie w Walencji w uruchomienie produkcji modelu Kuga nowej generacji.

Publikacja: 19.11.2017 11:53

Ford inwestuje w Walencji

Foto: Bloomberg

– Ta duża inwestycja potwierdza wyraźnie nasze związanie się z regionem Walencji i z Hiszpanią jako jednym z najważniejszych ośrodków produkcji w Europie — oświadczył prezes koncernu na Europę, Bliski Wschód i Afrykę, Steve Armstrong.

Zakład w Walencji zatrudnia ponad 8 tys. ludzi i oprócz modelu Kuga produkuje też Mondeo, S-Max, Galaxy i dwie Furgointeki. Nowea inwestycja zagwarantuje zatrudnienie i wykorzystanie mocy produkcyjnych tego zakładu, w który Amerykanie zainwestowali 3 mld euro od 2011 r.

Nowa wersja Kugi zacznie powstawać prawdopodobnie w 2020 r. i zastąpi obecną, która jest tu produkowana od 2011 r. zapewniając wykorzystanie zakładu w 50 procentach.

Airbagi w USA do wymiany

Amerykański urząd bezpieczeństwa ruchu drągowego NHTSA odrzucił podanie Forda o odroczenie akcji przywoławczej 3 mln pojazdów z potencjalnie wadliwymi generatorami gazu poduszek powietrznych, bo koncern chciał przeprowadzić dodatkowe testy.

Urząd stwierdził, że nie znalazł w podaniu koncernu „rozsądnych powodów w tych okolicznościach czy też wspartych testami i danymi zebranymi dotychczas”. Urząd odrzucił również podobne podanie Mazdy dotyczące 6 tys. samochodów. Obie decyzje można oceniać publicznie do 18 grudnia.

Mazda zapowiedziała dostarczenie dodatkowych informacji po opublikowaniu przez NHTSA ostatecznej decyzji z uzasadnieniem. Ford nie potrafił powiedzieć, czy będzie kwestionować decyzję w swej sprawie. „Będziemy współpracować z urzędem, jak to zawsze robimy” — stwierdziła w majlu rzeczniczka Elizabeth Weigandt.

W przypadku Forda chodzi o Rangera z lat 2007-11, Fusion i Lincolna MKZ z 2006-12, Mercury Milan z 2006-11, Edge i Lincolna MKX z 2007-10.

W lipcu NHTSA ogłosił, że nowe testy skłoniły producenta poduszek Takatę do ogłoszenia wymiany wadliwych generatorów gazu w poduszkach po stronie kierowcy w pojazdach Forda, Mazdy i Nissana. Nissan zgodził się wymienić je w 515 tys. swych aut.

Odrębny raport ogłoszony w Stanach przez niezależny podmiot nadzoru rynku stwierdza, że w ponad 10 mln pojazdów w Stanach i 18,5 mln wadliwych generatorów Takaty nie zostało wymienione. Takata ocenia, że trzeba do 2019 r. wymienić wadliwe elementy w 125 mln pojazdów na świecie. Według raportu, do dziś wymieniono 43,1 mln w 31,5 mln pojazdów, do końca 2018 r. ma być wymienione 65 mln generatorów gazu.

– Ta duża inwestycja potwierdza wyraźnie nasze związanie się z regionem Walencji i z Hiszpanią jako jednym z najważniejszych ośrodków produkcji w Europie — oświadczył prezes koncernu na Europę, Bliski Wschód i Afrykę, Steve Armstrong.

Zakład w Walencji zatrudnia ponad 8 tys. ludzi i oprócz modelu Kuga produkuje też Mondeo, S-Max, Galaxy i dwie Furgointeki. Nowea inwestycja zagwarantuje zatrudnienie i wykorzystanie mocy produkcyjnych tego zakładu, w który Amerykanie zainwestowali 3 mld euro od 2011 r.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej