Ford inwestuje w Walencji

Ford Motor postanowił zainwestować ponad 750 mln euro w swym zakładzie w Walencji w uruchomienie produkcji modelu Kuga nowej generacji.

Publikacja: 19.11.2017 11:53

Ford inwestuje w Walencji

Foto: Bloomberg

– Ta duża inwestycja potwierdza wyraźnie nasze związanie się z regionem Walencji i z Hiszpanią jako jednym z najważniejszych ośrodków produkcji w Europie — oświadczył prezes koncernu na Europę, Bliski Wschód i Afrykę, Steve Armstrong.

Zakład w Walencji zatrudnia ponad 8 tys. ludzi i oprócz modelu Kuga produkuje też Mondeo, S-Max, Galaxy i dwie Furgointeki. Nowea inwestycja zagwarantuje zatrudnienie i wykorzystanie mocy produkcyjnych tego zakładu, w który Amerykanie zainwestowali 3 mld euro od 2011 r.

Nowa wersja Kugi zacznie powstawać prawdopodobnie w 2020 r. i zastąpi obecną, która jest tu produkowana od 2011 r. zapewniając wykorzystanie zakładu w 50 procentach.

Airbagi w USA do wymiany

Amerykański urząd bezpieczeństwa ruchu drągowego NHTSA odrzucił podanie Forda o odroczenie akcji przywoławczej 3 mln pojazdów z potencjalnie wadliwymi generatorami gazu poduszek powietrznych, bo koncern chciał przeprowadzić dodatkowe testy.

Urząd stwierdził, że nie znalazł w podaniu koncernu „rozsądnych powodów w tych okolicznościach czy też wspartych testami i danymi zebranymi dotychczas”. Urząd odrzucił również podobne podanie Mazdy dotyczące 6 tys. samochodów. Obie decyzje można oceniać publicznie do 18 grudnia.

Mazda zapowiedziała dostarczenie dodatkowych informacji po opublikowaniu przez NHTSA ostatecznej decyzji z uzasadnieniem. Ford nie potrafił powiedzieć, czy będzie kwestionować decyzję w swej sprawie. „Będziemy współpracować z urzędem, jak to zawsze robimy” — stwierdziła w majlu rzeczniczka Elizabeth Weigandt.

W przypadku Forda chodzi o Rangera z lat 2007-11, Fusion i Lincolna MKZ z 2006-12, Mercury Milan z 2006-11, Edge i Lincolna MKX z 2007-10.

W lipcu NHTSA ogłosił, że nowe testy skłoniły producenta poduszek Takatę do ogłoszenia wymiany wadliwych generatorów gazu w poduszkach po stronie kierowcy w pojazdach Forda, Mazdy i Nissana. Nissan zgodził się wymienić je w 515 tys. swych aut.

Odrębny raport ogłoszony w Stanach przez niezależny podmiot nadzoru rynku stwierdza, że w ponad 10 mln pojazdów w Stanach i 18,5 mln wadliwych generatorów Takaty nie zostało wymienione. Takata ocenia, że trzeba do 2019 r. wymienić wadliwe elementy w 125 mln pojazdów na świecie. Według raportu, do dziś wymieniono 43,1 mln w 31,5 mln pojazdów, do końca 2018 r. ma być wymienione 65 mln generatorów gazu.

– Ta duża inwestycja potwierdza wyraźnie nasze związanie się z regionem Walencji i z Hiszpanią jako jednym z najważniejszych ośrodków produkcji w Europie — oświadczył prezes koncernu na Europę, Bliski Wschód i Afrykę, Steve Armstrong.

Zakład w Walencji zatrudnia ponad 8 tys. ludzi i oprócz modelu Kuga produkuje też Mondeo, S-Max, Galaxy i dwie Furgointeki. Nowea inwestycja zagwarantuje zatrudnienie i wykorzystanie mocy produkcyjnych tego zakładu, w który Amerykanie zainwestowali 3 mld euro od 2011 r.

Tu i Teraz
W Tychach rozpoczęto produkcję chińskiego auta, które kupisz w Europie, ale nie w Polsce
Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA