– Krótkoterminowa kwestia związana z Brexitem nie zmienia naszej ogólnej strategii – oświadczył na konferencji prasowej w Londynki dyrektor JLR ds. strategii, Adrian Hallmark. – Potwierdzamy nasze zaangażowanie w istniejącą działalność w Zjednoczonym Królestwie i w przyszłe operacje w Europie w najbliższych latach, w tym w ogłoszony już zakład na Słowacji.

Agencja Moody’s potwierdziła ocenę Ba2 brytyjskiej firmy i wskazała na pozytywne perspektywy, bo wprawdzie „niepewność powstała w wyniku referendum może zmniejszyć zaufanie i zaważyć na sprzedaży samochodów, ale JLR skorzysta na słabszym funcie, mocno zróżnicowanej obecności geograficznej i na działaniach zmierzających do zdywersyfikowania w średniej perspektywie swej bazy przemysłowej poprzez uruchomienie nowego zakładu na Słowacji i podjęcie działalności produkcyjnej w Austrii”.

– Ulepszona gama modeli JLR i większa sprzedaż w Chinach przyczynią się do wzrostu obrotów i stanowią podstawę dla naszej pozytywnej perspektywy w następnych 12 miesiącach — wyjaśniła wicedyrektorka agencji i główny analityk tej firmy samochodowej, Yasmina Serghini.

Grupa produkuje większość swych samochodów na Wyspach, ale w średnim terminie zyska nowe moce poprzez umowę o produkcji z Magna Steyr w Austrii i dzięki nowej fabryce na Słowacji, która zacznie w 2018 r. działalność od 150 tys. sztuk rocznie z możliwością dojścia do 300 tys.