Przełomowa technologia zmniejszy zależność od drogich surowców, kontrolowanych głównie przez Chiny.

Trzecia w Japonii co do wielkości grupa samochodowa podała, że nowa technologia opracowana z Daido Steel zostanie zastosowana w kolejnej wersji minivana Freed, który ma być pokazany na jesieni. W jego silniku użyto jednak lekkiego pierwiastka ziem rzadkich, neodymu, który występuje nie tylko w Chinach, ale również w Ameryce Płn. i Australii.

Honda nastawiła się na  oszczędne energetycznie pojazdy – hybrydy spalinowo-elektryczne, hybrydy plug-in, samochody elektryczne i na ogniwo paliwowe, które mają stanowić dwie trzecie jej gamy do 2030 r. wobec 5 proc. obecnie

Pojazdy hybrydowe, spalinowo-elektryczne, zużywają znacznie mniej paliwa, stały się popularne w wielu krajach rozwiniętych, ale problemem dla ich producentów jest zapewnienie  stałych dostaw metali ziem rzadkich, zwłaszcza dysoprozu i terbu.  Praktycznie ich wyłącznym dostawcą są Chiny, które w 2010 r. wprowadziły zakaz eksportu do Japonii w związku ze sporem terytorialnym o wyspy na Morzu Południowochińskim.