Żeby spełnić ambitny plan produkcji 500 tys. samochodów rocznie do 2018 roku Tesla musi zmodernizować swoje fabryki. I właśnie to robi, przejmując niemieckiego producenta systemów do automatyzacji produkcji baterii oraz ogniw paliwowych, Grohmann Engineering.
Dotychczas Grohmann Engineering pomagało konkurentom Tesli (Daimlerowi oraz BMW) w budowie zautomatyzowanych linii produkujących baterie do aut elektrycznych. Firma zatrudnia obecnie około 700 osób.
Jeśli umowa zostanie zatwierdzona przez oba urzędy regulacyjne (amerykański i niemiecki), Tesla stworzy w Niemczech oddział o nazwie Tesla Advanced Automation Germany, którego centrum stanie się Tesla Grohmann Automation w mieście Prum, niedaleko granicy z Holandią i Luksemburgiem. Tam właśnie będzie powstawać część elementów zautomatyzowanego systemu produkcji aut elektrycznych Tesli.
Zobacz wideo: https://www.youtube.com/watch?v=1o0aDdyIsm4
W ciągu najbliższych dwóch lat amerykański producent aut elektrycznych planuje zatrudnienie dodatkowych 1000 wykwalifikowanych inżynierów i techników u naszych zachodnich sąsiadów. Na konferencji prasowej dotyczącej przejęcia Grohmann Engineering Elon Musk potwierdził plany poważnych inwestycji na terenie Niemczech oraz budowę w Europie drugiej fabryki na miarę znajdującej się w Nevadzie Gigafactory. Miałaby ona produkować zarówno baterie, jak i całe samochody.