Nissan ogłosił w październiku rok temu, że uruchomi w swym zakładzie w Sunderland produkcję SUV Qashqai następnej generacji i nowego modelu X-Trail, co było zdecydowanym wsparciem dla rządu Theresy May. Wcześniej Japończycy otrzymali od rządu pismo z obietnicą dodatkowego wsparcia dla zakładu, aby zachował konkurencyjność po wyjściu W. Brytanii z Unii.
Pismo wywołało zaniepokojenie w Brukseli, która zaczęła sprawdzać, czy nie doszło do niedopuszczalnej pomocy publicznej dla firmy, a także na Wyspach, że będzie dochodzić do umów po kryjomu rządu brytyjskiego z poszczególnymi firmami. Minister przemysłu Greg Clark obiecał więc w grudniu 2016 opublikowanie tego dokumentu, gdy nie będzie już tak drażliwy.
Teraz resort odpowiedział na starania agencji Reutera powołującej się na swobodę dostępu do informacji, że to pismo jest nadal tajne. — Minister Greg Clark dał jasno do zrozumienia, że pismo zostanie opublikowane, gdy znikną szczególne poufne informacje handlowe dotyczące tej firmy i to pozostaje w mocy. Te poufności handlowe nadal istnieją — stwierdził przedstawiciel władz. — Jesteśmy w kontakcie z firmą w tych kwestiach. jest istotne, byśmy nie opublikowali za wcześnie informacji, która mogłaby zaszkodzić konkurencyjności Nissana — dodał.
Teraz Nissan nie chciał wypowiadać się o sprawie, swego czasu stwierdził, że wsparcie i zapewnienia władz brytyjskich pozwoliły mu podjąć decyzję inwestycyjną. Minister Clark rozmawiał w lipcu telefonicznie z Nissanem o inwestycji motoryzacyjnej.