Kilka dni temu Niemcy podpisali z SAIC ramową umowę o współpracy otwierającą drogę do w wspólnej produkcji modeli Audi. Obecnie powstają za pośrednictwem spółki j. v. z państwową FAW Group, która nie potrafi zapewnić popularności własnych modeli.
Niemiecki producent aut segmentu premium wszedł wcześnie do Chin, jest liderem w tym segmencie, ale szybko maleje jego przewaga nad Mercedesem-Benzem, Lexusem czy Cadillakiem. Audi nie miał ostatnio żadnych nowości, co zahamowało wzrost sprzedaży, miejscowi dealerzy tracą większości pieniądze, o czym informują firmę w piśmie, gdy dowiedzieli się o rozmowach z nowym partnerem. „Interesy dealerów Audi zostaną znów naruszone, jeśli nasza firma utworzy nowe przedsiębiorstwo handlowe w Chinach” — stwierdzili w piśmie apelując do Audi o zasięganie ich opinii i zagwarantowanie ich praw przed podjęciem definitywnej decyzji.
Audi potwierdził w oficjalnym komunikacie swe związanie się z FAW, oświadczył, że sprecyzował z chińskim partnerem cele produkcyjne i wzrostu na najbliższe 10 lat. Dotyczą zwłaszcza produkcji pojazdów sportowo-użytkowych i limuzyn z ekonomicznym spalaniem. — Wraz z tym 10-letnim planem istnieją wszystkie elementy zapewniające wzrost z FAW i z inwestorami w salony — wyjaśnił jeden z rzeczników Audi.
Niemcy dodali, że zawiążą z FAW nową spółkę j. v. z centralą w Pekinie, która będzie specjalizować się w usługach cyfrowych i w zakresie mobilności.