Volkswagen wierzy w główną markę

Volkswagen spodziewa się, że sprzedaż pojazdów głównej marki, zapewniającej 60 proc. całości, będzie rosnąć w najbliższych miesiącach zwłaszcza dzięki Chinom.

Publikacja: 13.11.2016 10:52

Volkswagen wierzy w główną markę

Foto: Wikipedia

Według najnowszych danych grupy z Wolfsburga, rejestracja nowych samochodów marki VW wykazuje wyraźną tendencję wzrostu, październik był trzecim kolejnym miesiącem poprawy – o 4,4 proc. do 511 500 sztuk – po okresie spadku od lutego do lipca.

Szef marki Herbert Diess powiedział po raz pierwszy, że spodziewa się w tym roku dostaw większych od 5,82 mln z ubiegłego roku. Po 10 miesiącach sprzedaż marki VW zwiększyła się o 1 proc. do 4,89 mln.

– Pozytywna tendencja dla marki VW ustabilizowała się względem 2015 r. – stwierdził szef działu sprzedaży, Jürgen Stackmann. -Tendencja ta wykazuje więc wyraźnie dobry kierunek, ale stale pracujemy nad usuwaniem wyzwań w niektórych regionach.

Poza Chinami, gdzie w październiku doszło do skoku o prawie 20 proc. do 278 100 pojazdów, sprzedaż zmalała w obu Amerykach i również w Europie z powodu spadku o 21 proc. na rynku niemieckim.

Nie licząc Chin, sprzedaż samochodów VW zmalała o 9 proc. w październiku i o 8 proc. po 10 miesiącach. Sprzedaż całej grupy wzrosła w październiku o 4,7 proc. do 870 300 sztuk, trzeci kolejny miesiąc, dzięki segmentowi premium. Po 10 miesiącach zwiększyła się o 2,6 proc. do 8,48 mln sztuk. Grupa zakłada dla całego roku nieco lepiej od 9,93 mln sprzedanych w 2015 r.

Nowy Golf ma pomóc

Ożywieniu sprzedaży samochodów głównej marki ma pomóc model Golfa siódmej generacji po liftingu, nafaszerowany wysoką technologią. – Golf reprezentuje bardziej od jakiegokolwiek innego modelu istotę marki VW – stwierdził Herbert Diess. – Dlatego stale inwestujemy w technologię i w poprawę wiodącego produktu.

Liczba samochodów tego modelu sprzedanych na świecie przekroczyła 33 mln od premiery pierwszej wersji w 1974 r. W Wolfsburgu powstaje obecnie 2 tys. sztuk dziennie. Nową wersję czeka jednak trudna przyszłość. Według firmy badania rynku IHS Automotive, sprzedaż Golfa zmaleje o 14 proc. do 753 110 w 2019 r. z 873 033 spodziewanych w bieżącym roku. Dla porównania, sprzedaż Toyoty Corolli zmniejszy się tylko o 3,3 proc. do 1,15 mln, a Forda wzrośnie o 38 proc. do 1,01 mln sztuk.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana