Według najnowszych danych grupy z Wolfsburga, rejestracja nowych samochodów marki VW wykazuje wyraźną tendencję wzrostu, październik był trzecim kolejnym miesiącem poprawy – o 4,4 proc. do 511 500 sztuk – po okresie spadku od lutego do lipca.
Szef marki Herbert Diess powiedział po raz pierwszy, że spodziewa się w tym roku dostaw większych od 5,82 mln z ubiegłego roku. Po 10 miesiącach sprzedaż marki VW zwiększyła się o 1 proc. do 4,89 mln.
– Pozytywna tendencja dla marki VW ustabilizowała się względem 2015 r. – stwierdził szef działu sprzedaży, Jürgen Stackmann. -Tendencja ta wykazuje więc wyraźnie dobry kierunek, ale stale pracujemy nad usuwaniem wyzwań w niektórych regionach.
Poza Chinami, gdzie w październiku doszło do skoku o prawie 20 proc. do 278 100 pojazdów, sprzedaż zmalała w obu Amerykach i również w Europie z powodu spadku o 21 proc. na rynku niemieckim.
Nie licząc Chin, sprzedaż samochodów VW zmalała o 9 proc. w październiku i o 8 proc. po 10 miesiącach. Sprzedaż całej grupy wzrosła w październiku o 4,7 proc. do 870 300 sztuk, trzeci kolejny miesiąc, dzięki segmentowi premium. Po 10 miesiącach zwiększyła się o 2,6 proc. do 8,48 mln sztuk. Grupa zakłada dla całego roku nieco lepiej od 9,93 mln sprzedanych w 2015 r.