Volkswagen wierzy w główną markę

Volkswagen spodziewa się, że sprzedaż pojazdów głównej marki, zapewniającej 60 proc. całości, będzie rosnąć w najbliższych miesiącach zwłaszcza dzięki Chinom.

Publikacja: 13.11.2016 10:52

Volkswagen wierzy w główną markę

Foto: Wikipedia

Według najnowszych danych grupy z Wolfsburga, rejestracja nowych samochodów marki VW wykazuje wyraźną tendencję wzrostu, październik był trzecim kolejnym miesiącem poprawy – o 4,4 proc. do 511 500 sztuk – po okresie spadku od lutego do lipca.

Szef marki Herbert Diess powiedział po raz pierwszy, że spodziewa się w tym roku dostaw większych od 5,82 mln z ubiegłego roku. Po 10 miesiącach sprzedaż marki VW zwiększyła się o 1 proc. do 4,89 mln.

– Pozytywna tendencja dla marki VW ustabilizowała się względem 2015 r. – stwierdził szef działu sprzedaży, Jürgen Stackmann. -Tendencja ta wykazuje więc wyraźnie dobry kierunek, ale stale pracujemy nad usuwaniem wyzwań w niektórych regionach.

Poza Chinami, gdzie w październiku doszło do skoku o prawie 20 proc. do 278 100 pojazdów, sprzedaż zmalała w obu Amerykach i również w Europie z powodu spadku o 21 proc. na rynku niemieckim.

Nie licząc Chin, sprzedaż samochodów VW zmalała o 9 proc. w październiku i o 8 proc. po 10 miesiącach. Sprzedaż całej grupy wzrosła w październiku o 4,7 proc. do 870 300 sztuk, trzeci kolejny miesiąc, dzięki segmentowi premium. Po 10 miesiącach zwiększyła się o 2,6 proc. do 8,48 mln sztuk. Grupa zakłada dla całego roku nieco lepiej od 9,93 mln sprzedanych w 2015 r.

Nowy Golf ma pomóc

Ożywieniu sprzedaży samochodów głównej marki ma pomóc model Golfa siódmej generacji po liftingu, nafaszerowany wysoką technologią. – Golf reprezentuje bardziej od jakiegokolwiek innego modelu istotę marki VW – stwierdził Herbert Diess. – Dlatego stale inwestujemy w technologię i w poprawę wiodącego produktu.

Liczba samochodów tego modelu sprzedanych na świecie przekroczyła 33 mln od premiery pierwszej wersji w 1974 r. W Wolfsburgu powstaje obecnie 2 tys. sztuk dziennie. Nową wersję czeka jednak trudna przyszłość. Według firmy badania rynku IHS Automotive, sprzedaż Golfa zmaleje o 14 proc. do 753 110 w 2019 r. z 873 033 spodziewanych w bieżącym roku. Dla porównania, sprzedaż Toyoty Corolli zmniejszy się tylko o 3,3 proc. do 1,15 mln, a Forda wzrośnie o 38 proc. do 1,01 mln sztuk.

Według najnowszych danych grupy z Wolfsburga, rejestracja nowych samochodów marki VW wykazuje wyraźną tendencję wzrostu, październik był trzecim kolejnym miesiącem poprawy – o 4,4 proc. do 511 500 sztuk – po okresie spadku od lutego do lipca.

Szef marki Herbert Diess powiedział po raz pierwszy, że spodziewa się w tym roku dostaw większych od 5,82 mln z ubiegłego roku. Po 10 miesiącach sprzedaż marki VW zwiększyła się o 1 proc. do 4,89 mln.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką