Tylko 10 mln euro dla prezesa VW

Volkswagen rozważa ograniczenie zarobków prezesa zarządu do 10 mln euro, tego pułapu nie mógłby przekroczyć żaden członek kierownictwa

Publikacja: 09.02.2017 10:56

Tylko 10 mln euro dla prezesa VW

Foto: Bloomberg

Dziennik „Handelsblatt” podał jako pierwszy o rozważanych zmianach polegających na podwyższeniu stałej części wynagrodzenia i obniżeniu części zmiennej, a ta będzie związana z wysokością dywidendy i notowaniami akcji firmy na giełdzie. Członkowie kierownictwa grupy będą ponadto musieli zachowywać przez kilka lat otrzymywane opcje na akcje.

Rada nadzorcza VW licząca 20 osób zajmie się tym projektem 24 lutego — poinformowała osoba znająca temat. Rzecznik VW odmówił komentarza, podobnie jak rada zakładową, która ma swoich przedstawicieli w radzie nadzorczej.

Był prezes zarządu Martin Winterkorn, który od dawna był najlepiej opłacanym szefem w Niemczech, otrzymał w 2014 r. niecałe 16 mln euro. W 2015 r. zmniejszono mu wynagrodzenie o połowę, ale i tak dostał 7,3 mln euro mimo zapaści VW na giełdzie na skutek ujawnienia Dieselgate.

Szefowa działu prawnego Christine Hohmann-Dennhardt, która odeszła po roku pracy w VW otrzymała 12 mln euro.

Inwestycje w w Stanach

Filia VW w Ameryce poinformowała, że zajmie się inwestowaniem 2 mld dolarów w stworzenie infrastruktury dla pojazdów elektrycznych i w 10-letni program budzenia świadomości na konieczność ochrony środowiska, zgodnie z ugodą z władzami USA.

Volskwagen Group of America planuje budowę ponad 500 stacji ładowania w całych Stanach, w tym ponad 300 w 15 strefach miejskich oraz stworzenie w całym kraju sieci ponad 200 stacji szybkiego ładowania samochodów elektrycznych. VW nie zdecydował jeszcze o modelu biznesowym takich stacji.

W jednym z miast Kalifornii zostanie podjęty pilotażowy program „Zielonego Miasta” z elektrycznym transportem komunalnym, wspólnym korzystaniem z aut elektrycznych (car sharing).

Prezesem Electify America został wieloletni członek kierownictwa VW, Mark McNabb. Spółka z siedzibą w Reston w Wirginii należy w całości do VW of America, nie jest związana z marką VW, w pierwszych latach będzie zatrudniać 40-50 ludzi i korzystać z zewnętrznych wykonawców.

Proces w Luksemburgu

Rząd Luksemburga złożył w sądzie pozew przeciw nieznanym sprawcom ws. dotyczącej oszukiwania przez Volkswagena w testach na emisje spalin. Postanowił wejść na drogę sądową, bo został doprowadzony do homologowania pojazdów, czego nie zrobiłby, gdyby producent przestrzegał procedury przy testowaniu spalin — wyjaśnił minister transportu Francois Bausch.

Luksemburg jest w gronie 7 krajów objętych postępowaniem dyscyplinującym przez europejski organ nadzoru za to, że nie wprowadził kar na niemiecką grupę samochodową po ujawnieniu skandalu.

Dziennik „Handelsblatt” podał jako pierwszy o rozważanych zmianach polegających na podwyższeniu stałej części wynagrodzenia i obniżeniu części zmiennej, a ta będzie związana z wysokością dywidendy i notowaniami akcji firmy na giełdzie. Członkowie kierownictwa grupy będą ponadto musieli zachowywać przez kilka lat otrzymywane opcje na akcje.

Rada nadzorcza VW licząca 20 osób zajmie się tym projektem 24 lutego — poinformowała osoba znająca temat. Rzecznik VW odmówił komentarza, podobnie jak rada zakładową, która ma swoich przedstawicieli w radzie nadzorczej.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana
Archiwum
Toyota wstrzymuje testy po tragicznym wypadku Ubera