Były minister będzie nadzorować Fiata Chryslera

Fiat Chrysler Automobiles mianował b. ministra transportu USA, Rodneya Slatera na stanowisko niezależnego nadzorcy akcji przywoławczych

Publikacja: 25.10.2015 11:48

Sergio Marchionne,  prezes Fiata Chryslera (FCA)

Sergio Marchionne, prezes Fiata Chryslera (FCA)

Foto: Bloomberg

To wynik porozumienia firmy z amerykańskim urzędem bezpieczeństwa transportu drogowego NHTSA z lipca. Slater mianowany po konsultacjach FCA z tym urzędem będzie dodatkowo nadzorować wszystkie poczynania firmy samochodowej związane z przywoływaniem pojazdów i usuwaniem usterek.

Porozumienie z lipca FCA z z NHTSA przewidywało opcję odkupienia przez producenta setek tysięcy pojazdów, których właściciele mogą otrzymać w zamian inne bez usterek albo finansowe zachęty do zachowania starych po naprawieniu przez FCA. W ramach porozumienia FCA zgodziła się także na przekazanie na okres 3 lat niezależnemu specjaliście kontroli jej działań związanych z akcjami naprawczymi.

Slater jest jednym z trzech byłych ministrów transportu USA, których japoński producent poduszek powietrznych Takata mianował do skontrolowania procesu ich produkcji po ujawnieniu skandalu z generatorami gazu.

Nieco wcześniej szef NHTSA Mark Rosekind poinformował w Waszyngtonie, że wadliwe poduszki Takaty dotyczą głównie 5 firm samochodowych: BMW, FCA, Forda, Hondy i Mazdy. Przypadło na nie 18 z 23 mln podejrzanych generatorów gazu w 14 z 19 mln wszystkich pojazdów. Wymianę generatorów trzeba wykonać w samochodach 12 firm.

Dotychczas producenci samochodów wymienili wadliwe elementy poduszek w 22,5 procentach, w tym w 29,5 proc. w strefach o podwyższonej wilgotności klimatu. Urząd ustalił ponadto, że Takata dostarczy w październiku 2,8 mln zestawów do wymiany, ale 70 proc. tej puli będzie pochodzić od innych producentów: Autoliv, Daicel i TRW Automotive

NHTSA rozważy rozwiązania pozwalające przyspieszyć wymianę wadliwych elementów poduszek i podejmie decyzję o planie koordynacji działań do święta dziękczynienia w Stanach 26 listopada.

To wynik porozumienia firmy z amerykańskim urzędem bezpieczeństwa transportu drogowego NHTSA z lipca. Slater mianowany po konsultacjach FCA z tym urzędem będzie dodatkowo nadzorować wszystkie poczynania firmy samochodowej związane z przywoływaniem pojazdów i usuwaniem usterek.

Porozumienie z lipca FCA z z NHTSA przewidywało opcję odkupienia przez producenta setek tysięcy pojazdów, których właściciele mogą otrzymać w zamian inne bez usterek albo finansowe zachęty do zachowania starych po naprawieniu przez FCA. W ramach porozumienia FCA zgodziła się także na przekazanie na okres 3 lat niezależnemu specjaliście kontroli jej działań związanych z akcjami naprawczymi.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką