Pesa dokonała 15 grudnia zmian w zarządzie. Tomasz Zaboklicki pozostał prezesem, ale nowym dyrektorem generalnym odpowiedzialnym za operacyjne kierowanie spółką został Robert Świechowicz, który jest jednocześnie wiceprezesem zarządu.
Nowym członkiem zarządu z funkcją dyrektora ds. produkcji i logistyki jest Sebastian Kamecki z ZNTK Mińsk Mazowiecki. Członkami zarządu są również dyrektor marketingu Marcin Jędryczka oraz dyrektor badań i rozwoju Arkadiusz Sobkowiak. Odpowiadający do tej pory za produkcję i logistykę dyrektor Zbigniew Poliszuk został kierownikiem serwisu Pesa.
Spółka tłumaczy zmiany przygotowaniem do 2017 r. Rozpocznie w nim dostawy pociągów dla Deutsche Bahn (największy kontrakt w historii spółki) oraz wprowadzanie do produkcji nowego pojazdu Elf 2. – Oznacza to konieczność pozyskania nowych pracowników, wzmocnienia zespołu, zwłaszcza w kilku kluczowych dla produkcji specjalnościach zawodowych – tłumaczy rzecznik Maciej Grześkowiak.
Pesa rozbudowała ośrodek badawczy i zatrudnia 350 konstruktorów, a w nadchodzącym roku za 6 mln zł wzniesie centrum badawcze. Rzecznik firmy wskazuje, że w 15 lat spółka zdobyła 12 europejskich rynków oraz wprowadziła nowe konstrukcje, takie jak dalekobieżne pociągi Dart, piętrowe wagony, lokomotywy Gama Marathon oraz bezosiowe tramwaje.
Pesa zakłada dalsze rozszerzenie oferty: przygotowuje m.in. wagony metra i chce to robić własnymi siłami, bez wiązania się w konsorcja z zagranicznymi partnerami, co mogłoby blokować rozwój spółki. Klienci przypominają ubiegłoroczne opóźnienia dostaw pociągów oraz problemy z jakością. Unijny organ nadzoru ogłosił alert na wózki 37AN stosowane w szynobusach. Branża wskazuje na niskie współczynniki gotowości należących do InterCity dartów podczas ich uruchamiania wiosną 2016 r. Dopiero latem, jak dowiadujemy się nieoficjalnie, podniosły się one do 97–98 proc. i są zbliżone do konkurencji.