Volkswagen stawia na wydajność

Volkswagen zamierza zwiększyć do 2020 r. wydajność swej głównej marki likwidując straty za granicą, zwłaszcza w USA., Ameryce Łacińskiej i Rosji i oferując tam więcej pojazdów o wyższej marży

Publikacja: 07.05.2017 11:22

Volkswagen stawia na wydajność

Foto: Bloomberg

Grupa osiągnęła znaczną poprawę w I kwartale, zmniejszyła swe koszty, co pozwoliło marce VW zwiększyć zysk operacyjny do 869 mln euro z 73 mln euro rok temu mimo spadku sprzedaży samochodów. Postępy osiągnięte przez markę powinny trwać w całym roku.

– Duże programy restrukturyzacji dały pierwsze owoce. Najważniejsze w tej chwili jest kontynuowanie tych działań i osiągnięcie celów — stwierdził na konferencji prasowej szef marki, Herbert Diess.

Długofalowym celem grupy jest zwiększenie marży operacyjnej głównej marki do 2,5-3,54 proc. w bieżącym roku z 1,8 proc. w 2016 i poprawa obrotów o 10 proc. ubiegłorocznego wyniku 74 mld euro. Niemcy postanowili pozbyć się strat w obu Amerykach i Rosji wprowadzając tam więcej pojazdów sportowo-użytkowych i przyspieszając cięcie kosztów, aby do 2020 r. osiągnąć tam równowagę finansową.

W tym roku VW wprowadził na rynek 7-osobową krzyżówkę Atlas i Tiguan o wydłużonym rozstawie osi, aby odzyskać grunt w Stanach po skandalu z emisjami spalin. W II półroczu w krajach Ameryki Łacińskiej pojawią się Polo i limuzyna Virtus na płycie podłogowej MQB.

VW spodziewa się istotnego wkładu swego głównego działu z obu Ameryk i Rosji, na które przypada niemal jedna piąta jego sprzedaży — powiedział H. Diess. — Od początku 2017 r. zwiększamy sprzedaż w Stanach, Ameryce Płd. i w Rosji. Spodziewamy się, że ta pozytywna tendencja utrzyma się przez cały rok — dodał dyrektor finansowy marki, Arno Antlitz.

Marka VW zamierza również poprawić swą wydajność podpisując ze związkami zawodowymi umowy o ograniczeniu formalności administracyjnych i zatrudnienia zwłaszcza w Niemczech oraz o podjęciu działań prowadzących do zwiększenia produkcji pojazdów posadowionych na modułowej płycie podłogowej MQB.

Wydajność produkcji samochodów osobowych ma zwiększyć się w latach 2017-18 o 7,5 proc., a w 2019-20 o 5 proc. Grupa z Wolfsburga potwierdziła ponadto zakładana marżę operacyjną marki VW 4 proc. w 2020 r. i 6 proc. do 2025 r. zastrzegając, że będzie to zależeć od chwiejności rynków. — Ocenimy w krytyczny sposób te założenia finansowe i poprawimy prognozy w razu potrzeby, kiedy tylko będziemy uważać, że to co o uzyskaliśmy ma trwały charakter — stwierdził Arno Antlitz.

Inwestorzy są zdania, że odrodzenie zasadniczej marki nękanej od dawana wysokimi kosztami jest kluczem do zapewnienia tej grupie lepszych wyników. Analitykom z kolei nie podobają się skromne założenia poprawy marży, po osiągnięciu przez grupę 4,6 proc. rentowność w I kwartale. — Zazdrośnie pilnują swoich sekretów — stwierdził Arndt Ellinghost z Evercore ISI, który wielokrotnie krytykował marżę 4 proc. jako zbyt nioską, ale dobrze ocenia akcje VW.

Grupa osiągnęła znaczną poprawę w I kwartale, zmniejszyła swe koszty, co pozwoliło marce VW zwiększyć zysk operacyjny do 869 mln euro z 73 mln euro rok temu mimo spadku sprzedaży samochodów. Postępy osiągnięte przez markę powinny trwać w całym roku.

– Duże programy restrukturyzacji dały pierwsze owoce. Najważniejsze w tej chwili jest kontynuowanie tych działań i osiągnięcie celów — stwierdził na konferencji prasowej szef marki, Herbert Diess.

Pozostało 83% artykułu
Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana