Volkswagen stawia na wydajność

Volkswagen zamierza zwiększyć do 2020 r. wydajność swej głównej marki likwidując straty za granicą, zwłaszcza w USA., Ameryce Łacińskiej i Rosji i oferując tam więcej pojazdów o wyższej marży

Publikacja: 07.05.2017 11:22

Volkswagen stawia na wydajność

Foto: Bloomberg

Grupa osiągnęła znaczną poprawę w I kwartale, zmniejszyła swe koszty, co pozwoliło marce VW zwiększyć zysk operacyjny do 869 mln euro z 73 mln euro rok temu mimo spadku sprzedaży samochodów. Postępy osiągnięte przez markę powinny trwać w całym roku.

– Duże programy restrukturyzacji dały pierwsze owoce. Najważniejsze w tej chwili jest kontynuowanie tych działań i osiągnięcie celów — stwierdził na konferencji prasowej szef marki, Herbert Diess.

Długofalowym celem grupy jest zwiększenie marży operacyjnej głównej marki do 2,5-3,54 proc. w bieżącym roku z 1,8 proc. w 2016 i poprawa obrotów o 10 proc. ubiegłorocznego wyniku 74 mld euro. Niemcy postanowili pozbyć się strat w obu Amerykach i Rosji wprowadzając tam więcej pojazdów sportowo-użytkowych i przyspieszając cięcie kosztów, aby do 2020 r. osiągnąć tam równowagę finansową.

W tym roku VW wprowadził na rynek 7-osobową krzyżówkę Atlas i Tiguan o wydłużonym rozstawie osi, aby odzyskać grunt w Stanach po skandalu z emisjami spalin. W II półroczu w krajach Ameryki Łacińskiej pojawią się Polo i limuzyna Virtus na płycie podłogowej MQB.

VW spodziewa się istotnego wkładu swego głównego działu z obu Ameryk i Rosji, na które przypada niemal jedna piąta jego sprzedaży — powiedział H. Diess. — Od początku 2017 r. zwiększamy sprzedaż w Stanach, Ameryce Płd. i w Rosji. Spodziewamy się, że ta pozytywna tendencja utrzyma się przez cały rok — dodał dyrektor finansowy marki, Arno Antlitz.

Marka VW zamierza również poprawić swą wydajność podpisując ze związkami zawodowymi umowy o ograniczeniu formalności administracyjnych i zatrudnienia zwłaszcza w Niemczech oraz o podjęciu działań prowadzących do zwiększenia produkcji pojazdów posadowionych na modułowej płycie podłogowej MQB.

Wydajność produkcji samochodów osobowych ma zwiększyć się w latach 2017-18 o 7,5 proc., a w 2019-20 o 5 proc. Grupa z Wolfsburga potwierdziła ponadto zakładana marżę operacyjną marki VW 4 proc. w 2020 r. i 6 proc. do 2025 r. zastrzegając, że będzie to zależeć od chwiejności rynków. — Ocenimy w krytyczny sposób te założenia finansowe i poprawimy prognozy w razu potrzeby, kiedy tylko będziemy uważać, że to co o uzyskaliśmy ma trwały charakter — stwierdził Arno Antlitz.

Inwestorzy są zdania, że odrodzenie zasadniczej marki nękanej od dawana wysokimi kosztami jest kluczem do zapewnienia tej grupie lepszych wyników. Analitykom z kolei nie podobają się skromne założenia poprawy marży, po osiągnięciu przez grupę 4,6 proc. rentowność w I kwartale. — Zazdrośnie pilnują swoich sekretów — stwierdził Arndt Ellinghost z Evercore ISI, który wielokrotnie krytykował marżę 4 proc. jako zbyt nioską, ale dobrze ocenia akcje VW.

Grupa osiągnęła znaczną poprawę w I kwartale, zmniejszyła swe koszty, co pozwoliło marce VW zwiększyć zysk operacyjny do 869 mln euro z 73 mln euro rok temu mimo spadku sprzedaży samochodów. Postępy osiągnięte przez markę powinny trwać w całym roku.

– Duże programy restrukturyzacji dały pierwsze owoce. Najważniejsze w tej chwili jest kontynuowanie tych działań i osiągnięcie celów — stwierdził na konferencji prasowej szef marki, Herbert Diess.

Pozostało 83% artykułu
Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana