Po drugim śmiertelnym wypadku koncern powiadomił w styczniu 2900 właścicieli furgonetek Ranger z roku 2006, by natychmiast przestali nimi jeździć. Nowe ostrzeżenie wynika z nowych testów i dotyczy większego zakresu czasowego produkcji.
Mazda ogłosiła podobne szersze ostrzeżenie dotyczące ok. 1800 pojazdów serii B z 2006 r., wyprodukowanych dla niej przez Forda, w styczniu wezwała do wymiany generatorów gazu w poduszkach w 160 swych pojazdach.
Urząd bezpieczeństwa ruchu drogowego NHTSA ogłosił, że te pojazdy stanowią bezpośrednie zagrożenie dla bezpieczeństwa użytkowników i wezwał ich właścicieli do natychmiastowego zgłoszenia się do bezpłatnej naprawy. Ford i Mazda dysponują częściami koniecznymi do wymiany, odholują pojazdy do warsztatów i zapewnią bezpłatnie pojazdy zastępcze — podały obie firmy i NHTSA.
Ok. 90 proc. pojazdów objętych ostrzeżeniem, by nie jeździć nimi, jest w Stanach W styczniu 2 senatorów pytało, dlaczego Ford ostrzegł jedynie małą liczbę użytkowników z 391 tys. furgonetek Ranger 2004-6 objętych w 2016 r. akcją przywoławczą w Stanach z powodu poduszek Takaty.
Ford ogłosił w styczniu, że wypadek ze skutkiem śmiertelnym w lipcu 2017 w Zachodniej Wirginii i podobny w 2015 r. w Południowej Karolinie był spowodowany przez wadliwy generator gazu Takaty. Na świecie zginęły z tego powodu 22 osoby, pozostałe 20 w autach Hondy, w większości w Stanach. Takata podała w czerwcu o objęciu do 2019 r. akcją naprawczą 125 mln pojazdów na świecie, wyprodukowanych przez 19 firm i zbankrutowała.