Nowy Qashqai jednak z Sunderland

Nissan ogłosił, ze nowa wersja jego Qashqaia będzie produkowana w zakładzie w Sunderland, największym sektora motoryzacji w W.Brytanii

Publikacja: 27.10.2016 17:32

Nowy Qashqai jednak z Sunderland

Foto: spółka

Japończycy potwierdzili pierwszą dużą inwestycję w tym kraju po referendum o wyjściu z UE. Wpłynął na nią pakiet działań wspierających producenta, obiecanych przez rząd Theresy May, by zrównoważyć wszelkie konsekwencje Brexitu. Podali również, że w Sunderland będzie powstawać następna wersja Nissana X-Trail.

We wrześniu prezes Renaulta-Nissana, Carlos Ghosn wspomniał o możliwości rezygnacji z produkowania tego samochodu na brytyjskim terytorium, o ile nie otrzyma gwarancji wyrównania wszelkich dodatkowych kosztów powstałych z powodu wyjścia tego kraju z UE. Został tez przyjęty przez premier May.

Teraz oświadczył, że wsparcie i gwarancje brytyjskiego rządu pozwoliły nam podjąć decyzję o uruchomieniu w Sunderland produkcji następnej generacji Qashqaia i X-Traila.

– Zaangażowanie się brytyjskiego rządu w to, by Sunderland pozostało konkurencyjne dało nam z pewnością niezbędne zaufanie w przyspieszeniu tej istotnej decyzji, która miała być ogłoszona na początku przyszłego roku – powiedział rzecznik Nissana.

Osoba związana ze sprawą ujawniła, że skarb państwa udzieli wsparcia nowym inwestycjom Nissana w tym zakładzie, firma otrzymała gwarancje tego na piśmie.

Według premier Theresy May, jest to przyznanie, że brytyjskiemu rządowi zależy na tworzeniu i wspieraniu właściwych warunków dla sektora motoryzacji, aby nadal rósł teraz i w przyszłości. To wotum zaufania pokazujące, że W.Brytania jest otwarta dla biznesu.

Koniec Nissana Tsuru

Odrębnie Nissan poinformował o zaprzestaniu w maju produkcji w Meksyku oszczędnego w eksploatacji i prostego w konstrukcji sedana Tsuru, popularnego wśród taksówkarzy, z powodu licznych głosów krytyki za niski poziom bezpieczeństwa. W latach 2007-12 samochód uczestniczył w wypadkach, w których zginęło ponad 4 tys. ludzi – podała w kwietniu organizacja oceniająca poziom bezpieczeństwa nowych pojazdów NCAP.

Pojazd bez poduszek powietrznych jest produkowany od początku lat 80., to jeden z najstarszych modeli Nissana na świecie, pozwolił producentowi dużo zarobić. Japończycy nie podali powodów zaprzestania jego produkcji, ale według ekspertów postęp norm bezpieczeństwa i emisji spalin sprawił, że nie opłacała się produkcja tego samochodu sprzedawanego tylko w Meksyku i Peru.

Gdy Volkswagen zaprzestał w 2003 r. produkcji garbusów w Meksyku, Tsuru zastąpił go jako symbol Ciudad de Mexico. – Teraz znika kolejny symbol miasta – stwierdził ze smutkiem taksówkarz Ruben Ramirez.

Japończycy potwierdzili pierwszą dużą inwestycję w tym kraju po referendum o wyjściu z UE. Wpłynął na nią pakiet działań wspierających producenta, obiecanych przez rząd Theresy May, by zrównoważyć wszelkie konsekwencje Brexitu. Podali również, że w Sunderland będzie powstawać następna wersja Nissana X-Trail.

We wrześniu prezes Renaulta-Nissana, Carlos Ghosn wspomniał o możliwości rezygnacji z produkowania tego samochodu na brytyjskim terytorium, o ile nie otrzyma gwarancji wyrównania wszelkich dodatkowych kosztów powstałych z powodu wyjścia tego kraju z UE. Został tez przyjęty przez premier May.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką