Światowe firmy samochodowe znalazły się w trudnej sytuacji na największym rynku na świecie, gdzie wzrost sprzedaży w tym roku ma zmaleć o połowę do 3 proc. BMW ma dodatkowy problem z rywalem, bo Mercedes ma w swej gamie więcej nowszych modeli. Chiński partner w spółce j. v., Brillance China Automotive Holdings ogłosił kilak dni temu, że spodziewa się spadku zysku na skutek niższych obrotów tej spółki.
Firma z Monachium wypuści na rynek w IV kwartale całkowicie nową przerobioną wersję sedana serii 7 a w tym roku nowszą wersję modelu serii 3 wyjściowego poziomu. W planach są też nowe podstawowe modele sportowo-użytkowych X5 i X6 — podali przedstawiciele BMW w Chinach.
Segment SUV okazał się najszybciej rosnącym w Chinach, choć lepiej sprzedają się małe modele o przystępnej cenie od drogich importowanych X5 i X6. Firma badania rynku IHS Automotive przewiduje, że sprzedaż w tym segmencie zwiększy się w tym roku o 20 proc.
Przeprojektowania i liftingi są zgodę z długofalowymi planami — oświadczyła firma. Zdaniem analityków będą znacznym wsparciem sprzedaży w Chinach, bo ta zmalała po 6 miesiącach do zaledwie 2,5 proc. z 23,1 proc. w I półroczu 2014 także dlatego, że w ofercie BMW brakuje nowości. Auta serii 7 zostały zmienione dla Chin w 2009 r., natomiast konkurencyjny Mercedes klasy S został odświeżony w 2013 r. — uważa firma doradcza LMC Automotive.
Liu Janbo, 28-letni księgowy z miasta Chongqing wybrał podstawową limuzynę Mercedesa klasy C od BMW serii 3 właśnie z powodu najnowszej karoserii. — Ten nowy model spodobał mi się — powiedział. Mercedes-Benz zaczął sprzedaż najnowszego auta klasy C w sierpniu, Liu uważa, że mała beemka została przeprojektowana w 2013 r.