BMW chce ożywić chiński rynek

BMW ma pokazać w tym roku w Chinach mnóstwo przeprojektowanych i unowocześnionych limuzyn i pojazdów sportowo-użytkowych, aby ożywić słabą sprzedaż i zwiększyć konkurencyjność wobec Mercedesa-Benza

Publikacja: 18.07.2015 12:38

BMW chce ożywić chiński rynek

Foto: 123rtf

Światowe firmy samochodowe znalazły się w trudnej sytuacji na największym rynku na świecie, gdzie wzrost sprzedaży w tym roku ma zmaleć o połowę do 3 proc. BMW ma dodatkowy problem z rywalem, bo Mercedes ma w swej gamie więcej nowszych modeli. Chiński partner w spółce j. v., Brillance China Automotive Holdings ogłosił kilak dni temu, że spodziewa się spadku zysku na skutek niższych obrotów tej spółki.

Firma z Monachium wypuści na rynek w IV kwartale całkowicie nową przerobioną wersję sedana serii 7 a w tym roku nowszą wersję modelu serii 3 wyjściowego poziomu. W planach są też nowe podstawowe modele sportowo-użytkowych X5 i X6 — podali przedstawiciele BMW w Chinach.

Segment SUV okazał się najszybciej rosnącym w Chinach, choć lepiej sprzedają się małe modele o przystępnej cenie od drogich importowanych X5 i X6. Firma badania rynku IHS Automotive przewiduje, że sprzedaż w tym segmencie zwiększy się w tym roku o 20 proc.

Przeprojektowania i liftingi są zgodę z długofalowymi planami — oświadczyła firma. Zdaniem analityków będą znacznym wsparciem sprzedaży w Chinach, bo ta zmalała po 6 miesiącach do zaledwie 2,5 proc. z 23,1 proc. w I półroczu 2014 także dlatego, że w ofercie BMW brakuje nowości. Auta serii 7 zostały zmienione dla Chin w 2009 r., natomiast konkurencyjny Mercedes klasy S został odświeżony w 2013 r. — uważa firma doradcza LMC Automotive.

Liu Janbo, 28-letni księgowy z miasta Chongqing wybrał podstawową limuzynę Mercedesa klasy C od BMW serii 3 właśnie z powodu najnowszej karoserii. — Ten nowy model spodobał mi się — powiedział. Mercedes-Benz zaczął sprzedaż najnowszego auta klasy C w sierpniu, Liu uważa, że mała beemka została przeprojektowana w 2013 r.

Prezes Daimlera, Dieter Zetsche poinformował dziennikarzy w kwietniu w Szanghaju, że sprzedaż aut klasy C strzeliła w Chinach w kilka miesięcy po premierze najnowszej wersji.

Światowe firmy samochodowe znalazły się w trudnej sytuacji na największym rynku na świecie, gdzie wzrost sprzedaży w tym roku ma zmaleć o połowę do 3 proc. BMW ma dodatkowy problem z rywalem, bo Mercedes ma w swej gamie więcej nowszych modeli. Chiński partner w spółce j. v., Brillance China Automotive Holdings ogłosił kilak dni temu, że spodziewa się spadku zysku na skutek niższych obrotów tej spółki.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Materiał Promocyjny
Podróżuj ekologicznie! Program Fundusze Europejskie dla zrównoważonej mobilności
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
„Skoro wiemy, że damy radę, to zróbmy to”. Oto ludzie, którzy tworzą Izerę
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana
Archiwum
Toyota wstrzymuje testy po tragicznym wypadku Ubera