Zgodnie z zapowiedzią rządu Beaty Szydło, do 2025 r. po polskich drogach będzie jeździło milion samochodów elektrycznych. Na ile rozwinięta jest obecnie elektromobilność w krajowym przemyśle transportowym i czy projekt rządowy na szansę powodzenia?
W odpowiedzi na to pytanie, Bartłomiej Kras opowiada najpierw o mikrosamochodzie z napędem elektrycznym, SAM RE-Volt, który był kiedyś produkowany w fabryce Impact Automotive Technologies w Pruszkowie.
– Opracowaliśmy samochód w 2007 r. i wyprodukowaliśmy 150 sztuk. Byliśmy jednym z największych producentów elektrycznych samochodów w Europie w tamtym czasie – mówi.
Samochód nie odniósł jednak większego sukcesu i sprzedał się dobrze tylko w Niemczech i Szwajcarii. Jak uważa Kras, powodem niskiej sprzedaży w Polsce była przede wszystkim niewiedza klientów o takich technologiach.
– Projekt został zamknięty, ale wynieśliśmy z niego duże doświadczenie, jak produkować komponenty do pojazdów elektrycznych i kontynuujemy ich produkcję do dzisiaj w Polsce – opowiada.