Japończycy zamienią obecna produkcję w tym zakładzie nowym hatchbackiem. Auto będzie posadowione na płycie podłogowej TNGA, światową premierę prasową będzie mieć 6 marca podczas salonu w Genewie. Zakład Toyoty w Deeside w Północnej Walii będzie dostarczać silniki. Toyota postanowiła w marcu 2017, zainwestować 240 mln funtów w unowocześnienie Burnaston.

O tym projekcie mówiło się już w całym 2017 r. pod warunkiem, że brytyjskim ministrom uda się osiągnąć z Unią umowę o okresie przejściowym w Brexicie pozwalającą utrzymać przynajmniej do końca 2020 r. obecne warunki handlowe z kontynentem. Firma twierdziła, że taki handel jest istotny dla jej przyszłości.

„Gdy ok.85 proc. naszej brytyjskiej produkcji pojazdów jest eksportowana na rynki europejskie, to utrzymanie wolnej i bez tarć wymiany handlowej W.Brytanii z Europą będzie zasadnicze dla sukcesu w przyszłości” – stwierdził w komunikacie szef rady dyrektorów i prezes Toyota Motor Europe, Johan van Zyl.

Minister przemysłu Greg Clark przyjął z zadowoleniem komunikat Toyoty, stwierdził, że brytyjski sektor motoryzacji jest jednym z najwydajniejszych na świecie i dodał, że „ten rząd będzie nadal pracować nad tworzeniem możliwie najlepszych warunków”.

Zakład Toyoty wypuścił w 2017 r. 144 tys. samochodów, o 20 proc. mniej niż rok wcześniej, bo jej obecna gama modeli dobiega do końca cyklu życia produktu.