Łatwiej wynająć niż kupić BMW

Ponad jedna trzecia klientów, którzy skorzystali z oferty BMW krótkiego wynajmu samochodu DriveNow sprzedała własne, a tylko 20 proc. jest skłonna mieć swoje auto — podał szef tego programu.

Sebastian Hofelich, który w kwietniu został prezesem DriveNow poinformował na marginesie konferencji samochodowej w Kolonii, że usługa krótkoterminowego wynajmu (car-sharing) przyczynia się do zastępowania prywatnych pojazdów, ale nie powoduje kanibalizacji istniejącej bazy klientów BMW.

— DriveNow nie zastąpiła BMW. Typowy kierowca pojazdów tej marki ma 50 lat lub więcej, a nasi klienci mają przeciętnie 32 — dodał.

BMW i firma rent-a-car Sixt stworzyły program DriveNow w 2011 r. jako jedni z pierwszych, bo firmy samochodowe stulają sposobów zyskania popularności w tym pokoleniu zmotoryzowanych, którzy wolą wynajmować samochód od czasu do czasu zamiast posiadania go na stałe.

Hofelich poinformował, że około 38 proc. klientów jego programu sprzedało swoje pojazdy. Używali je najczęściej podczas weekendów i zastanawiali się, czy warto je trzymać pod domem czy w garażu przez cały tydzień. Badanie przeprowadzone przez DriveNow wykazało, że zaledwie 20 proc. klientów korzystających z car-sharing nie chce pozbywać się własnych pojazdów.

— Resztę będzie można przekonać do rezygnacji z korzystania z ich samochodów, jeśli spełnimy ich potrzeby w zakresie mobilności — uważa Hofelich.

W ubiegłym tygodniu marka Mini uruchomiła dodatkową ofertę, która pozwala posiadaczom takich samochodów na krótki wynajem osobom trzecim, podobnie jak właściciele mieszkań mogą je wynajmować za pośrednictwem Airbnb.

BMW oferuje system DriveNow w Berlinie, Düsseldorfie, Hamburgu, Monachium, Wiedniu, San Francisco i w części Londynu, proponując jazdę tylko w jedną stronę bez konieczności zwracania pojazdu w miejscu wynajęcia go. Program jest dochodowy, korzysta z niego już ponad 450 tys. osób.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Thomas Schäfer, prezes Skoda Auto: Wyjdziemy z kryzysu z zyskiem

Od lat odnosimy sukcesy w Polsce, a drugie miejsce za marką, która ma więcej ...

Land Rovery Evoque i Discovery Sport dostępne jako hybrydy plug-in

Land Rover elektryfikuje swoją paletę modelową. Teraz przyszła kolej na najmniejsze modele w gamie ...

Lexus RC-F, samochód z innej bajki

Czy w czasach restrykcji i obostrzeń jest jeszcze miejsce na odrobinę szaleństwa? Wsiadając za ...

Unia widzi coraz mniej zalet w hybrydach plug-in

Jeszcze do niedawna technologia hybryd plug-in była dla Europejskiej technologią przejściową w drodze to ...

Suzuki zaprezentowało trzecią generację Hayabusy

Długo wyczekiwana, trzecia generacja Hayabusy właśnie zadebiutowała. Po raz pierwszy w historii motocykl Suzuki ...

Ponad 1000 KM w elektryku Tesli. Znamy polskie ceny

Tesla zmodernizowała Modele S i X. Zewnętrznie zmiany są praktycznie niewidoczne. Natomiast we wnętrzu ...