Bloomberg

W minionym roku oponiarski gigant z Francji zwiększył zysk netto, wprowadził nowe opony na rynek, a hitem stały się „gumy” do jednośladów.

Grupa Michelin zaprezentowała wyniki finansowe za rok 2017. W ubiegłym roku zysk operacyjny wzrósł z 2,69 mld euro do 2,74 mld euro, a zysku netto z 1,67 mld euro do 1,69 mld euro. W 2018 roku spółka „planuje dalszy zrównoważony rozwój, który pozwoli jej osiągnąć cele założone do 2020 roku”. 

Dyrektor zarządzający Jean Dominique Senard w komunikacie przedstawiającym wyniki finansowe poinformował, że spółka jest w „dobrej kondycji i w ubiegłym roku niemal we wszystkich obszarach działalności zrealizowała założone cele”.

Dobre wyniki za pierwsze półrocze spółka zawdzięcza wzrostowi sprzedaży. W szczególności odnotowała dynamiczny rozwój rynkowy w przypadku ogumienia dedykowanego dla budownictwa i rolnictwa, gdzie osiągnęła prawdziwie rekordowy poziom produkcji. Pod koniec roku nastąpił z kolei zwrot na rynku opon osobowych i dostawczych, co umożliwiło Grupie Michelin uzyskanie rezultatów zgodnych z prognozami.

Wśród najważniejszych osiągnięć rynkowych w 2017 r. Michelin wymienia wprowadzenie do oferty opon MICHELIN Pilot Sport 4S i MICHELIN CrossClimate+. A także wejście na rynek z czterema nowymi gamami opon do jednośladów, które odpowiadają 80 proc. potrzeb rynku. Wprowadzenie marki BFGoodrich do pojazdów ciężarowych na rynek europejski to także jedno z osiągnięć koncernu. Miniony rok był dla Michelina także rokiem przejęć.

– Niezwykle ważny element, którego oczekują od nas klienci, to zapewnienie im odpowiednich usług w zakresie mobilności. W tym celu przejęliśmy firmy PTG i Téléflow będące liderami w systemów zarządzania ciśnieniem w oponach, a także spółkę NexTraq będącą dostawcą rozwiązań telematycznych przeznaczonych dla flot pojazdów. Działalność poszerzyliśmy także nabywając udziały w Robert Parker’s Wine Advocate i Le Fooding. Nasza wiedza w wykorzystywaniu materiałów o najwyższych parametrach technologicznych umożliwiła nam rozpoczęcie współpracy w dziedzinie przemysłu przyszłości i technologii druku 3D oraz przejęcie firmy Lehigh Technologies – podkreślił Jean Dominique Senard.

Co dokładnie Francuzi zaplanowali na ten rok? Między innymi chcą utrzymać tempo wzrostu sprzedaży zgodne z globalnymi trendami rynkowymi; odnotować wzrost zysku operacyjnego z działalności bieżącej w porównaniu z rokiem 2017 przy założeniu stałych kursów wymiany walut; a wolne środki pieniężne powinny wynieść powyżej 1,1 mld euro.

Mogą Ci się również spodobać

Zakłady Volkswagena w Poznaniu

Polskie fabryki aut na wstecznym biegu

Spada produkcja samochodów w Polsce. O kondycji przemysłu motoryzacyjnego będą teraz decydować wytwórcy części ...

Daimler i Uber walczą na hulajnogi

Koncern, znany z produkcji Mercedesów, chce rozjechać rywali e-hulajnogami. Należąca do niemieckiego giganta spółka ...

Skoda Kodiaq

Nowe modele Skody podbiją polski rynek

Skoda ma za sobą wyjątkowo dobre półrocze. Przez pierwsze sześć miesięcy tego roku dostarczyła ...

Chiński rząd zna lokalizację każdego samochodu elektrycznego

W Chinach rząd zna lokalizację każdego samochodu elektrycznego. Według raportu, dane pochodzą bezpośrednio od ...

Suzuki Jimny: Mniejszy brat Mercedesa

Suzuki nareszcie opublikowało zdjęcia nowego Jimny. Mały terenowy samochód wejdzie do sprzedaży jeszcze w ...

Fabryka Opla w Gliwicach

Motoryzacja bije rekordy, ale produkcja aut spada

Wartość produkcji sprzedanej przemysłu motoryzacyjnego w 2018 roku może sięgnąć nawet 157 mld zł. ...