AFP

Niemiecki urząd nadzoru finansowego BaFin podał, że prowadzi śledztwo dla ustalenia, czy Volkswagen rozpowszechnił nielegalnie czy nie informacje o Dieselgate.

„De Spiegel” ujawnił w ostatnim numerze, że ówczesny prezes Martin Winterkorn poinformował 21 września 2015 ministra transportu Alexandra Dobrindta i prezesa niemieckiego urzędu motoryzacji KBA, że afera ma zakres światowy. Następnego dnia VW przyznał publicznie, że problemy z dieslami nie dotyczą wyłącznie Stanów, ale ok. 11 mln pojazdów na świecie i że odpisuje miliardy euro na ewentualne koszty tego skandalu.

– Sprawdzamy tę procedurę pod kątem możliwego rozpowszechnienia bez zezwolenia tajnej informacji — powiedział jeden z rzeczników BaFin potwierdzając informacje tygodnika.

Volkswagen odmówił wypowiedzi o tym śledztwie, powtórzył opinię, że jego szefowie przestrzegali reguł w zakresie informowania rynków finansowych

BaFin prowadzi też inne śledztwo w związku z podejrzeniem o insider trading w ramach skandalu Dieselgate, a prokuratura w Brunszwiku sprawdza, czy VW nie manipulował rynkiem.

Kilka dni temu niemiecki sąd postanowił, że należy wyznaczyć niezależnego eksperta do przeprowadzenia śledztwa nt. manipulowania przez VW testami na emisje spalin diesli we Stanach, co zwiększa nadzieje inwestorów na odszkodowania. 13 listopada w Sądzie Okręgowym w Warszawie rozpocznie się pierwsza rozprawa w pozwie zbiorowym przeciwko VW, wytoczona przez stowarzyszenie osób poszkodowanych przez spółki Grupy Volkswagen, StopVW.

Inwestycja w Argentynie

Volkswagen zainwestuje 650 mln dolarów na unowocześnienie swej działalności w Argentynie — ogłosiła Maria Eugenia Vidal, gubernator prowincji Buenos Aires, gdzie Niemcy mają fabrykę. Pieniądze trafią do terminala w Pacheco.

Vidal należy do koalicji prezydenta Mauricio Macri, nastawionego na biznes, który po sukcesie w wyborach uzupełniających w październiku w 5 największych miastach stara się zwiększyć inwestycje. — Bijemy wszelkie rekordy, dziś sprzedajemy ponad 780 tys. samochodów i co ważniejsze, rekordową liczbę furgonetek — powiedział prezydent w związku z tą inwestycją.

Volkswagen zamierza uruchomić w Argentynie produkcję pierwszego pojazdu sportowo-użytkowego dla całego regionu, pokazał płytę MQB A, która pozwoli wypuszczać nowe modele.

W październiku produkcja Ujazdów w tym kraju wzrosła o 15,9 proc. do 43 854, rosła w ostatnich 6 miesiącach — wynika z danych organizacji producentów.

Mogą Ci się również spodobać

Seat żegna się aż z dwoma modelami. Koniec produkcji

Seat wycofuje z rynku aż dwa modele. Powodem jest małe zainteresowanie klientów. Ostatnie pożegnanie, ...

Punkt poboru opłat w Balicach na autostradzie A4

Drożej na A4 Kraków-Katowice

Od 1 marca rosną opłaty za autostradę A4 Katowice-Kraków. Bez zmian pozostaje jedynie cena ...

Dieter Zetsche, prezes Daimler AG: Proszę się nie obawiać, Mercedesy nie znikną z rynku…

Nowoczesne silniki dieslowskie nie są bardziej szkodliwe dla otoczenia niż benzyna. Tak więc decyzja ...

Audi Q3: Nareszcie nowe

Pierwsza, produkowana od 2011 roku generacja Audi Q3 sprzedała się ponad 1,1 mln raz. ...

Bruksela chce bardziej inteligentnych aut

Od 2022 r. nowo produkowane samochody w UE będą miały obowiązkowy pakiet systemów zwiększających ...

Audi e-tron na Pikes Peak: z górki bez hamulców

Jeszcze miesiąc dzieli nas od premiery Audi e-tron, elektrycznego SUV-a firmy z Ingolstadt. Prototypy ...