Post Image
Post Image

Producenci segmentu premium uważają, że Polska jest dla nich rynkiem przyszłościowym. Sprzedaż drogich aut rośnie u nas w tempie dwucyfrowym.

Podczas zakończonych w niedzielę targów motoryzacyjnych w Poznaniu oferta rynku premium i luksusu była znacząco większa niż rok temu. Rolls-Royce pokazał najnowszy model Dawn. Audi kusiło elektrycznym e-tronem quattro, którego zaprojektował młody polski architekt Kamil Łabanowicz.

Porsche wystawiło taką samą ofertę, jak na zakończonym trzy tygodnie temu Salonie Motoryzacyjnym w Genewie. Japoński Infiniti starał się przekonywać, że kupujący auta premium wcale nie muszą wybierać z „niemieckiej trójcy”. U Mercedesa królowała najnowsza E-klasa, czyli auto już praktycznie autonomiczne.

– Naszym największym sojusznikiem w Polsce jest rosnąca klasa średnia, której zarobki coraz częściej są już na europejskim poziomie. I z tego, co widzimy, Polacy wolą te pieniądze wydawać, niż oszczędzać na gorsze czasy – mówi Christoph von Tschirschnitz, prezes BMW na Europę Środkową i Południową. – Ale i my, producenci z sektora luksusowego, nauczyliśmy się odpowiednio budować ofertę, która jest teraz znacznie bardziej urozmaicona. Weźmy BMW2 Grand Tourer. Dla rodziny np. z trojgiem dzieci 10 lat temu nie mieliśmy żadnej oferty. Dzisiaj właśnie to auto stało się bardzo popularne.

– W marcu zanotowaliśmy 30-procentowy wzrost sprzedaży – znaleźliśmy klientów na 94 samochody. Na tak wysoką dynamikę wzrostu wpłynęło z jednej strony pojawienie się pierwszego kompaktu Infiniti, modelu Q30, ale i rosnące zainteresowanie autami tej marki – wskazuje Grzegorz Szczypior, dyrektor gen. Infiniti Polska.

Firma postanowiła rozbudować sieć salonów z dwóch do sześciu. W przyszłym tygodniu nowy punkt dilerski zostanie otwarty w Krakowie, a potem kolejne w Poznaniu, Wrocławiu i Gdańsku.

W Polsce auta marek premium stanowią 11 proc. rynku, czyli sprzedaje się ich rocznie ok. 40 tys. sztuk. Najbardziej popularne to BMW, Mercedes, Audi, Volvo oraz Lexus.

Do tej czołówki doszła jeszcze uważana również za markę premium Mazda, a także Mini (1131 sztuk w 2015 r.), Land Rover (969), Porsche (861), Alfa Romeo (688) oraz Infiniti (378).

Auta luksusowe to przede wszystkim Rolls-Royce, Bentley, Aston Martin i Lamborghini. Rolls-Royce nie podaje, ile aut sprzedał w jakim kraju. W Polsce w 2015 roku „podobno” kilkanaście.

Bardziej otwarty jest Bentley, który w Polsce w 2015 roku miał 15 klientów.

W segmencie aut luksusowych bardziej popularne są Ferrari (28 sprzedanych nowych aut). Aston Martin znalazł nabywców na trzy sztuki. Tyle samo Lamborghini.

Prawdą jest i to, że luksus stał się bardziej dostępny dzięki coraz bardziej powszechnemu leasingowi. Autem z segmentu premium można jeździć, płacąc niespełna 2 tys. zł miesięcznie – i nie interesować się przy tym ani ubezpieczeniem, ani naprawami.

A samochód wzięty w leasing konsumencki wygląda przed domem tak samo jak własny.

Mogą Ci się również spodobać

Nowy Suzuki Jimny: Powrót do korzeni

Jeszcze w tym roku Suzuki zaprezentuje nową generację modelu Jimny. Teraz w sieci pojawiły ...

Niespokojny sen Elona Muska. Miliardy płyną do rywala Tesli

Lucid Air – to nazwa, która zapewne śni się po nocach Elonowi Muskowi. Właśnie ...

Nowa Kia Ceed: 3 x TAK (cena, wyposażenie, gwarancja)

Kia podała ceny nowej, trzeciej generacji Ceed’a. Koreański kompakt stawia na dobre wyposażenie, dużą ...

Nissan Juke: Popatrz dwa razy

Nissan zmodernizował swojego crossovera. Nowy Juke został zaprezentowany już w marcu na salonie w ...

Kredyty samochodowe znikają z rynku

Firmy coraz chętniej posiłkują się leasingiem. Dlatego w bankach coraz większym powodzeniem cieszą się ...

Bentley pod kreską. Rodziny Porsche i Piëch niezadowolone

Rodziny Porsche i Piëch, które są większościowymi właścicielami grupy Volkswagena są niezadowoleni z rozwoju ...