– Potrzebujemy czegoś wiodącego, ale nie musi to być sedan – stwierdził generalny dyrektor działu Lexusa Jeff Bracken na branżowej konferencji w Travese City (Michigan). Zwrócił uwagę na sukces pojazdów sportowo-użytkowych marki Land Rover, Cadillaca Escalade i dużych SUV firm niemieckich

Sprzedaż luksusowych SUV rosła szybciej od sprzedaży dużych luksusowych limuzyn typu sedan, które od dziesięcioleci wyznaczały górną granicę linii modelowych luksusowych marek. Wzrost ich popularności skłonił nawet firmy aut luksusowych nie oferujących dotąd takich pojazdów, jak Rolls-Royce czy Bentley, do opracowania aut, które mają konkurować w segmencie superluksusowych SUV.

Sprzedaż w Stanach rosła dzięki trwającemu od dłuższego czasu spadku cen paliw. Średnia cena na stacjach wynosiła np. we wtorek 2,63 dolara, o 25 proc. mniej niż rok temu – twierdzi amerykańska federacja automobilklubów AAA.

– Oprócz LS (dużego sedana) będzie jeszcze drugi flagowy pojazd w naszej ofercie. Ustalimy to w styczniu – dodał Bracken.

Lexus chce też wzmocnić swa gamę SUV dodając średniej wielkości SUV RX, z trzecim rzędem foteli. Taki pojazd na 7-8 osób jest wymogiem numer 1 amerykańskich dealerów Lexusa – powiedział Bracken. Nowy RX ma pojawić się na jesieni, ale bez dodatkowego rzędu foteli. – Nie chcemy czekać na nową generację z dodatkowymi fotelami – stwierdził Bracken.