W głównym zakładzie w Zuffenhausem na południu Niemiec powstanie nowy dział produkcji silników i karoserii, który w 2016 r. przejmie od Volkswagena produkcję serii Cayman dołączając ją do montowanych tam już modeli 911 i Boxter.

Założenia inwestycyjne są częścią rozumienia ogłoszonego przez kierownictwo grupy i przywódców związkowych mającego na celu zachowanie zatrudnienia w Zuffenhausen, w ośrodku badawczo-rozwojowym w Weissach i w dziale sprzedaży w Ludwigsburgu, gdzie łącznie pracuje ok.13 tys. ludzi.

– Porsche stoi jake wiele innych firm samochodowych wobec d wielkich wyzwań – stwierdził prezes Matthias Mueller wymieniając presję na technologie oszczędnego zużycia paliwa i cyfryzację. – Dlatego oceniamy i ulepszamy wszystkie procedury, aby na czas przygotować nowy kierunek.

Porsche, wraz z Audi, zapewnia główną część zysku grupie Volkswagena. Do 2020 r. zamierza podjąć produkcję siódmego modelu, ale musi jeszcze zadecydować ostatecznie, jaki to ma być samochód. Po raz pierwszy planuje w tym roku sprzedaż ponad 200 tys. sztuk dzięki popytowi na kompaktowy sportowo-użytkowy Macan, który pojawił się na rynku w kwietniu 2014.

Nowe porozumienie ze związkami zobowiązuje Porsche do wstrzymania się od redukcji etatów w zakładach na południu Niemiec do 2020 r. w zamian za stopniowe wydłużanie czasu pracy i inne działania zwiększające wydajność. Firma nie chciała ujawnić, jakie.