Japoński producent po raz drugi z rzędu przekroczył poziom 10 milionów samochodów. Cztery marki należące do Toyoty – Toyota, Lexus, Daihatsu oraz Hino – sprzedały w sumie 10,15 mln aut. To jednak nieco mniej niż w roku 2014 – spadek wyniósł 0,8 proc. Mimo to Toyota pozostaje największym producentem samochodów na świecie. Na macierzystym rynku jej sprzedażowy udział zwiększył się w o 1,7 proc. do 29,7 proc.

W Europie roczna sprzedaż Toyoty i Lexusa sięgnęła 874 tys. aut. W ostatnich dwunastu miesiącach sprzedaż w Europie Zachodniej wzrosła o 7 proc., natomiast w krajach Europy Środkowej o 18 proc.

Także na rynku polskim Toyota mocno wzrosła. Według danych Toyota Motor Poland, ubiegłoroczna sprzedaż przekroczyła poziom 36,9 tys. aut, o przeszło 3 tys. więcej niż wyniósł poprzedni rekord ustanowiony jeszcze przed kryzysem gospodarczym, w 2008 r. W porównaniu do poprzedniego roku sprzedaż wzrosła o prawie jedną czwartą. W ciągu ostatnich trzech lat sprzedaż samochodów Toyoty w Polsce podskoczyła o ponad 80 proc.

W segmencie samochodów osobowych sprzedaż w 2015 roku wzrosła do ponad 35,6 proc. i była o 14 proc. wyższa niż rok wcześniej, w rezultacie udział marki w rynku przekroczył poziom 10 proc. Rekord padł także w ubiegłorocznej sprzedaży aut klientom biznesowym, którzy kupili łącznie 16 tys. samochodów. Dobrym wynikiem zakończyła się sprzedaż używanych Toyot w sieci dilerskiej, gdzie do nowych właścicieli trafiło 13,8 tys. aut.

Miniony rok przyniósł kolejny rekord sprzedaży hybryd Toyoty: Polacy kupili łącznie 3,8 tys. tych samochodów, o połowę więcej niż rok wcześniej. Bestsellerem okazał się hybrydowy model Auris, najpopularniejszy samochód z tego rodzaju napędem zarówno w Polsce, jak i w Europie. Wzrosło także zainteresowanie hybrydami wśród klientów flotowych, czego przykładem jest rosnący udział tych aut w firmach taksówkarskich.