Tesla odkryła błąd oprogramowania związany z bezpieczeństwem, który może wystąpić aż w niemal 700 tys. egzemplarzy sprzedanych samochodów. System monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS) nie wyświetla w sposób ciągły ostrzeżenia w przypadku nieprawidłowego działania. Błąd pojawia się, gdy samochód jest wyłączony lub wprowadzony w tryb uśpienia pomiędzy cyklami jazdy. Akcja przywoławcza dotyczy dokładnie 694 304 samochodów na całym świecie. Błąd dotyczy wersji oprogramowania od 2024.38.3 do 2024.44.1 oraz niektórych wariantów oprogramowania Full Self-Drive.
Czytaj więcej
W 2024 roku po raz pierwszy od dziewięciu lat Tesla dostarczyła mniej samochodów niż w roku poprz...
Modele i ich daty produkcji, których dotyczy akcja przywoławcza Tesli:
- Tesla Model 3 z okresu produkcji od 24 lipca 2017 r. do 20 listopada 2024 r.
- Tesla Model Y z okresu produkcji od 20 stycznia 2020 r. do 23 listopada 2024 r.
- Tesla Cybertruck z okresu produkcyjnego od 30 listopada 2023 r. do 1 grudnia 2024 r.
Rozwiązanie problemu Tesla ogarnie za pomocą aktualizacji bezprzewodowej
Jak informuje Tesla zapewnione jest już rozwiązanie za pośrednictwem aktualizacji bezprzewodowej. Pojazdy z oprogramowaniem 2024.38.7 lub nowszym będą naprawiane automatycznie. Samochody z systemem Full Self Driving, które nie są oferowane w Europie, wymagają oprogramowania w wersji 12.5.6.4, 13.1 lub nowszej. Właściciele aut, których dotyczy problem, nie muszą odwiedzać warsztatu, jeśli zainstalowana jest w nich najnowsza wersja oprogramowania. Jeżeli tak nie jest, Tesla zaleca jak najszybsze przeprowadzenie aktualizacji oprogramowania we własnym zakresie.
Czytaj więcej
Producent telefonów komórkowych Xiaomi wprowadził na chiński rynek swój drugi model – YU7. To SUV...