Tesla odkryła błąd oprogramowania związany z bezpieczeństwem, który może wystąpić aż w niemal 700 tys. egzemplarzy sprzedanych samochodów. System monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS) nie wyświetla w sposób ciągły ostrzeżenia w przypadku nieprawidłowego działania. Błąd pojawia się, gdy samochód jest wyłączony lub wprowadzony w tryb uśpienia pomiędzy cyklami jazdy. Akcja przywoławcza dotyczy dokładnie 694 304 samochodów na całym świecie. Błąd dotyczy wersji oprogramowania od 2024.38.3 do 2024.44.1 oraz niektórych wariantów oprogramowania Full Self-Drive.
Czytaj więcej
W 2024 roku po raz pierwszy od dziewięciu lat Tesla dostarczyła mniej samochodów niż w roku poprzednim. Ogółem sprzedaż elektryków Elona Muska spadła o 1,1 proc.
Modele i ich daty produkcji, których dotyczy akcja przywoławcza Tesli:
- Tesla Model 3 z okresu produkcji od 24 lipca 2017 r. do 20 listopada 2024 r.
- Tesla Model Y z okresu produkcji od 20 stycznia 2020 r. do 23 listopada 2024 r.
- Tesla Cybertruck z okresu produkcyjnego od 30 listopada 2023 r. do 1 grudnia 2024 r.
Rozwiązanie problemu Tesla ogarnie za pomocą aktualizacji bezprzewodowej
Jak informuje Tesla zapewnione jest już rozwiązanie za pośrednictwem aktualizacji bezprzewodowej. Pojazdy z oprogramowaniem 2024.38.7 lub nowszym będą naprawiane automatycznie. Samochody z systemem Full Self Driving, które nie są oferowane w Europie, wymagają oprogramowania w wersji 12.5.6.4, 13.1 lub nowszej. Właściciele aut, których dotyczy problem, nie muszą odwiedzać warsztatu, jeśli zainstalowana jest w nich najnowsza wersja oprogramowania. Jeżeli tak nie jest, Tesla zaleca jak najszybsze przeprowadzenie aktualizacji oprogramowania we własnym zakresie.