Osamu Masuko, były Prezes Mitsubishi Motors, który zrezygnował ze swojej funkcji kilka tygodni temu, zmarł 27 sierpnia . Miał 71 lat, a przyczyną śmierci była niewydolność serca.

Masuko dołączył do Mitsubishi Motors w 2004 roku. W 2007 roku został mianowany prezesem firmy. Przez lata budował i tworzył siłę japońskiej marki. Nadzorował również tworzenie się sojuszu pomiędzy Mitsubishi i Nissanem. O swojej rezygnacji zdecydował kilka tygodni temu.

CZYTAJ TAKŻE: Mitsubishi L200: 40 lat w błocie

– Zbudował solidne relacje z kierownictwem partnerów, firm zrzeszonych w Sojuszu i Grupy Mitsubishi poprzez dobrą komunikację, wykorzystując swoją osobowość i szerokie powiązania – przytoczyło Mitsubishi. Prezes Mitsubishi za swojej kadencji zmagał się z wieloma problemami. To właśnie Masuko był u steru, kiedy wyszły na jaw afery związane z fałszerstwami dotyczącymi jakości materiałów stosowanych w samochodach czy fałszowaniem specyfikacji pojazdów (skandal paliwowy). W efekcie firma odczuła to finansowo oraz prestiżowo.

Osamu Masuko.

W szczytowym momencie skandalu, Nissan podał Mitsubishi pomocną dłoń, oferując 2,2 miliarda dolarów za 34 procentowy pakiet kontrolny. Umowa została zawarta pomiędzy Osamu Masuko a Carlosem Ghosnem – prezesem Nissana. To wydarzenie wprowadziło Mitsubishi jako młodszego partnera w sojuszu Renault-Nissan. Obecnie sojusz (Renault-Nissan-Mitsubishi) ma znaczące problemy finansowe. Po latach agresywnej polityki, ekspansji na świat oraz pojawienia się pandemii, przyszło załamanie na rynku sprzedaży pojazdów. Przez to konieczne były cięcia oraz wdrożenie planu kryzysowego. W efekcie tych działań Mitsubishi ogłosiło, że na razie nie będzie oferować nowych modeli w Europie. Głównym zadaniem koncernu będzie walka o klienta w Azji Południowo-Wschodniej, gdzie pozycja producenta spod znaku trzech diamentów, jest bardzo mocna.

CZYTAJ TAKŻE: Mitsubishi wycofuje się z Europy?

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Ken Block w elektrycznym Fordzie Mustangu Mach E

Hau Thai Tang, szef ds. rozwoju produktu Forda zabrał m.in. Kena Blocka oraz ex-Stiga ...

Hyundai i20 Active 1.0 T-GDI: Przygody w błocie

Wjechałem nim w prawdziwe, głębokie błoto. Nie chciałem – myślałem, że to ubita ziemia. ...

10 powodów wg VW, dla których warto jeździć e-autem

Volkswagen jak mało która firma wierzy i stawia niemal wszystko co ma w rozwój ...

Volvo napędzane zieloną energią. Szybkie i oszczędne.

Volvo jest za pan brat z ekologią. W trosce o środowisko intensyfikuje wdrażanie hybrydowych ...

Pandemia zabrała z polskich fabryk 192,2 tys. samochodów

Pod względem strat w produkcji samochodów w 2020 roku Polska znalazła się na szóstym ...

Polska w elektromobilności na końcu UE

Mimo rządowych zapowiedzi o rozwijaniu elektromobilności, jesteśmy pod tym względem daleko za innymi państwami ...