Mazda Motor Polska zdecydowała, że to firma GreenWay wybuduje i obsłuży sieć stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Ładowarki zostaną umiejscowione w wybranych salonach marki oraz w warszawskiej centrali koncernu. Nie jest to jednak koniec zakresu współpracy. GreenWay będzie też odpowiedzialny za urządzenia ładujące dla klientów, którzy zdecydują się na zakup elektrycznej Mazdy MX-30. Chodzi dokładniej o Wallboxy skracające czas ładowania baterii w warunkach domowych. Są one oferowane w cenie auta w odmianie First Edition.
Mazda MX-30.
Z ustaleń wynika, że Mazda wraz z GreenWay przyjęły okres dwóch lat na przygotowanie całej sieci przy obiektach dealerskich. Dodatkowo to po stronie operatora ładowarek są przeglądy techniczne oraz ustalenia z UDT (Urzędem Dozoru Technicznego). – Współpraca z dealerami samochodowymi jest naturalnym kierunkiem rozwoju naszej oferty dla biznesu. Dealerzy potrzebują stacji ładowania, jeśli oferują modele elektryczne, jednak instalacja, obsługa techniczna i zarządzanie ładowarkami może być dla nich utrudnieniem. Nie jest to podstawowa ich działalność, wiąże się także z angażowaniem dodatkowych zasobów ludzkich oraz inwestowaniem w niezbędne narzędzia. Wychodzimy naprzeciw tym potrzebom zapewniając obsługę tych procesów i wspierając naszych klientów w pełnieniu obowiązków operatorów stacji ładowania – komentuje Rafał Czyżewski, Prezes GreenWay Polska.