Continental i Sennheiser wspólnie zaprezentowały system audio do wnętrza samochodów pozbawiony głośników. Unikalne rozwiązanie wypełnia wnętrze pojazdu realistycznym dźwiękiem, łącząc opatentowaną przez Sennheiser technologię audio AMBEO 3D z systemem Ac2ated Sound firmy Continental.

W innowacyjnej koncepcji firmy Continental zrezygnowano z głośników. Zamiast nich do tworzenia dźwięku wykorzystuje się niektóre powierzchnie we wnętrzu pojazdu (np. fragmenty deski rozdzielczej, panele boczne, wykładziny drzwi, itp.). W połączeniu z rozwiązaniem AMBEO Mobility firmy Sennheiser, pozwala to na uzyskanie przestrzennego dźwięku 3D, który otacza pasażerów i ma pozwolić im w pełni cieszyć się muzyką w samochodzie. W porównaniu z konwencjonalnymi systemami car-audio, system Ac2ated Sound waży znacznie mniej i zajmuje nawet do 90 procent mniej przestrzeni. „Przy projektowaniu Ac2ated Sound połączyliśmy nasze kompetencje w dziedzinie akustyki i projektowania pojazdów. W firmie Sennheiser znaleźliśmy eksperta w dziedzinie dźwięku, który pomógł nam uczynić nasz pionierski system audio jeszcze lepszym” – powiedział Helmut Matschi, członek zarządu i szef działu projektowania rozwiązań do wnętrz pojazdów w firmie Continental. „Wspólnie stworzyliśmy system car-audio, który zapewnia najwyższej jakości dźwięk. Dodatkowo, Ac2ated Sound ogranicza wagę i wykorzystania miejsca w aucie. W firmie Continental nazywamy to zrównoważonym rozwojem, który jest muzyką dla uszu”.

„Cieszymy się, że możemy wykorzystać naszą wiedzę w zakresie dźwięku oraz nasze oprogramowanie AMBEO Mobility w pionierskim systemie Ac2ated Sound firmy Continental, kalibrując i dostrajając jakość dźwięku, aby zapewnić wciągające doznania, które otworzą nowe perspektywy i realia dźwięku” – wyjaśnił dr Andreas Sennheiser, prezes zarządu firmy Sennheiser. Zainspirowane zasadą działania klasycznych instrumentów strunowych, których drewniane konstrukcje to komory rezonansowe, specjalnie opracowane przetworniki wibracyjne wzbudzają wybrane powierzchnie we wnętrzu pojazdu. Rezultatem mają być niezwykle naturalne doznania dla pasażerów, którzy powinni poczuć się jakby siedzieli we wnętrzu sali koncertowej, otoczeni dźwiękiem. Dodatkowo, w porównaniu z konwencjonalnymi systemami głośnikowymi, rozwiązanie charakteryzuje się znacznie niższą wagą i rozmiarami. Dla porównania: przy dużej ilości komponentów, konwencjonalne systemy car-audio ważą nawet do 40 kilogramów. Dzięki wykorzystaniu już istniejących powierzchni, Ac2ated Sound jest zdecydowanie bardziej efektywny pod względem oszczędności miejsca. Pozwala na redukcję od 75 do 90 procent zajmowanej przestrzeni.

CZYTAJ TAKŻE: Dźwięk z górnej półki dla modeli kompaktowych

Niewidoczna technologia audio daje projektantom i producentom samochodów większą swobodę, w projektowaniu wnętrz samochodów, ponieważ nie muszą już liczyć się z zajmowaniem przestrzeni przez duże głośniki. W przypadku systemu Ac2ated Sound wiele komponentów jest zbędnych, ponieważ powierzchnie w pojeździe wibrują tak jak membrany głośników. Dzięki przetwornikom wibracyjnym, elementy takie jak listwa słupka A, wykładziny drzwi, podsufitka i tylna półka wibrują, emitując dźwięk w różnych zakresach częstotliwości.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Volkswagen Caddy Furgon 1,4 TGI BMT: Jazda na gazie

Być może to najważniejszy samochód, jakim kiedykolwiek jeździłem. Być może, bo niewykluczone, że to ...

Top 10 | Kraje, w których produkuje się najwięcej samochodów

Już od kilku lat Chiny są największym rynkiem samochodowym na świecie. Reszta świata pozostaje ...

Volvo XC 60 D5 R-Design: Godny następca

XC 60 to kolejny flagowiec Volvo z odświeżanej gamy modelowej marki, a jednocześnie jedna ...

Elon Musk zdradził gdzie będzie zbudowana europejska fabryka Tesli

To, że Tesla chce zbudować Gigafactory w Europie, było wiadome już od dawna. Ma ...

Ford pracuje nad rozwiązaniem „problemu ostatnich 50-metrów”

Ford pracuje nad sposobem rozwiązania tego, co inżynierowie pracujący nad autonomicznymi samochodami nazywają „problemem ...

Elektromobilność Niemców do 2030 roku pochłonie 75 miliardów euro

Za kilka dni zbiera się w Niemczech gabinet klimatyczny, który ma ustalić m.in. zmniejszenia ...