fot. Tesla

Boring Company nakręciła film o wyścigu dwóch Tesli Model 3. Czy jest się czym ekscytować? W pewnym sensie tak, bo ma on promować budowę transportowych tuneli pod Los Angeles, a potem i pod innymi miastami. To jeden z pomysłów Elona Muska na usprawnienie komunikacji i zmniejszenie korków w metropoliach.

Wynik tej rywalizacji był przesądzony jeszcze przed startem, pytanie brzmiało: jak duża będzie różnica. Dystans wyścigu określała długość tunelu testowego, jaki firma Boring Company wywierciła pod Hawthorne w pobliżu siedziby SpaceX w Los Angeles. Na razie mierzy nieco ponad milę (1,8 km). I w taką podróż wyruszyły dwie Tesle Model 3 – jedna pod ziemią, druga do wylotu tunelu miała dojechać w normalnym ruchu ulicznym. Największa prędkość, osiągnięta przez kierowcę w tunelu wyniosła 127 mil/godzinę (nieco ponad 200 km/h).

Co ciekawe – jak podkreśla portal electrek.co – podczas przejazdu nie używano systemu „kół prowadzących” (tracking wheels), które mają wspomagać jazdę w wąskim tunelu. System wysuwających się z podwozia wózków z gumowymi kołami, opierającymi się o rodzaj krawężnika umieszczonej w podziemnej rurze jezdni została zaprezentowany w ubiegłym roku przez Boring Company jako jeden ze sposobów na bezpieczne poruszanie się systemem podziemnych tuneli. Innym jest transport samochodów w tunelach na specjalnych platformach, które poruszałyby się z prędkością do 240 km/h. Jak wyjaśnił – oczywiście na Twitterze – Elon Musk, tym razem samochód korzystał głównie z systemu Autopilota Tesli. Nie omówił jednak zmian, jakie w projekcie zaszły od czasu ubiegłorocznej inauguracji testowego odcinka.

CZYTAJ TAKŻE: Pierwsze testy przejazdu w tunelu Muska. Wszyscy będziemy morlokami

Umieszczony na youtube film to oczywiście kolejna marketingowa sztuczka Elona Muska. Jak komentuje electek.co, trudno uznać za miarodajne porównanie przejazdu tunelem, w którym porusza się wyłącznie jeden pojazd z trasą wiodącą w normalnym ruchu ulicznym. W realnej sytuacji pierwszym wąskim gardłem mógłby się okazać sam wjazd do tunelu, a potem ruch wewnątrz systemu. Ale obecnie Boring Company nie ma możliwości przeprowadzenia takiej prezentacji. Symulacja przepływu ruchu w rozbudowanym systemie podziemnych tuneli została przygotowana na otwarcie testowego odcinka, ale ostatecznie nie została pokazana. Musk stwierdził wtedy, że „nie wyglądało to dobrze” na tyle, by można było ją zobaczyć…

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Nowy system poboru opłat drogowych już za 3 miesiące

Przybliża się uruchomienie nowego systemu poboru opłat na drogach krajowych. Jest on już w ...

Chińczycy nie chcą komunikacji miejskiej. Wolą własny samochód

Pandemia koronawirusa dosłownie zatrzymała sprzedaż samochodów. Jeszcze w lutym informowaliśmy o 96 procentowym spadku ...

Jacek Pawlak, szef polskiego oddziału Toyoty z nagrodą CEO of the Year

Jacek Pawlak, prezydent Toyota Motor Poland oraz Toyota Central Europe, został wyróżniony tytułem najlepszego ...

Galeria | Skoda Scala: Nowy rozdział

Najnowszy model Skody to kompaktowa Scala. Zbudowana na platformie MQB A0, na której powstaje ...

Daimler depcze po piętach Tesli. Nowe, elektryczne ciężarówki

Mercedes szykuje się za Oceanem do ofensywy. Cel - mocno namieszać na rynku elektrycznych ...

Fiat 500 zniknie z salonów sprzedaży w USA

Choć Fiat 500 sprzedaje się całkiem nieźle, Włosi wycofują go z rynku amerykańskiego. To ...