Polacy wciąż kupują niewiele nowych kamperów, jednak za granicą samochody kempingowe z Polski mają coraz więcej zwolenników. Szczególnym zainteresowaniem cieszy się model Globe Traveller, budowany na bazie Fiata Ducato, który chętnie kupują Niemcy, Szwedzi i Brytyjczycy.

Globe Traveller doceniany na zagranicznych targach

Polski Globe Traveller został ciepło przyjęty na zagranicznych targach branżowych, a w prasie dla miłośników caravaningu wielokrotnie pisano o nim w samych superlatywach. Rodzimy samochód kempingowy otrzymał nagrodę dla najlepszego kampera w swojej klasie na Caravan Stockholm 2017. Doceniono go za bogate wyposażenie i przestronne wnętrze przy jednoczesnym zachowaniu stosunkowo niewielkich zewnętrznych gabarytów pojazdu. Bazę do produkcji Neo Traveller stanowi Fiat Ducato L4H3 z silnikiem o mocy 130 lub 180 KM.

Globe Traveller jest wytwarzany przez ElCamp z Karczewa. Wcześniej marka była znana z produkcji linii Neo Traveller, która po udoskonaleniu została przekształcona w komfortowy i przestronny Globe Traveller. We wnętrzu pojazdów nowej serii znajdzie się pełnowymiarowe łóżka dla dwóch lub czterech osób, a także dwupalnikową kuchenkę na gaz z butli, lodówkę z zamrażalnikiem i manualną klimatyzację postojową. W niektórych modelach część sypialniana dla dzieci jest oddzielona od łóżka dla dorosłych za pomocą przesuwnych drzwi, dzięki czemu w nocy kamper zmienia się w dwa odrębne pomieszczenia zapewniające prywatność.

Koszty wciąż za wysokie dla Polaków

Kampery produkowane w Polsce są sprzedawane głównie za granicą, podobnie jak inne modele samochodów kempingowych. W kraju sprzedaż nowych kamperów jest niska, a większość kupowanych egzemplarzy trafia do wypożyczalni. Rocznie liczba kamperów nabywanych w Polsce wynosi zaledwie kilkaset egzemplarzy. Osoby prywatne bardzo rzadko decydują się na zakup nowego pojazdu tego typu ze względu na jego cenę – za nowy kamper płaci się ponad 100 tysięcy złotych. Nowy Globe Traveller kosztuje od 50 do 92 tysięcy euro. Dodatkowo do ceny zakupu kampera powinno się doliczyć koszt ubezpieczenia, na przykład https://www.motorhomeprotect.co.uk/campervan-insurance/.

Polacy chętniej decydują się na zakup używanych kamperów, które można nabyć już za 40-50 tysięcy złotych. W tej cenie kupi się pojazd mający kilkanaście lat lub więcej, jednak ze względu na sporadyczne użytkowanie, jego stan techniczny umożliwia dalszą bezpieczną jazdę. Kampery używane również można objąć https://www.motorhomeprotect.co.uk/motorhome-insurance/, które obniża koszty wykonywania napraw pojazdów.

Mogą Ci się również spodobać

Kryzys w branży moto. W Niemczech pracę straci 100 tys. osób

W niemieckim przemyśle samochodowym może dojść do utraty 100 000 miejsc pracy. Taką prognozę ...

Używany samochód na niepewne czasy

W czasie epidemii własne cztery kółka to nie tylko wyższy komfort przemieszczania się, ale ...

Pakiet mobilności jednak po wakacjach

Na ostatnim w tej kadencji Parlamentu Europejskiego posiedzeniu Komisja ds. Transportu i Turystyki TRAN ...

Toyota GR Yaris: Najmocniejszy 3-cyl. silnik na świecie

Dzięki napędowi hybrydowemu Toyota Yaris jest jednym z najbardziej ekologicznych i rozsądnych samochodów miejskich ...

PSA i FCA: Przedmałżeńskie podchody?

Francuska Grupa PSA chce przejąć europejską część FCA. Ta wiadomość zelektryzowała rynek w mijającym ...

Polska stała się liderem elektromobilności

Brzmi to niewirygodnie, ale to właśnie Polska jest liderem w produkcji akumulatorów – tak ...