Mazda CX-30: Między wierszami

Kompaktowy SUV Mazda CX-30, który zadebiutował podczas tegorocznego salonu w Genewie, zamyka lukę między modelami CX-3 a CX-5. Nowy model, którego nikt się nie spodziewał.

Publikacja: 20.03.2019 12:27

Mazda CX-30: Między wierszami

Foto: moto.rp.pl

To pierwszy kompaktowy SUV Mazdy oparty na nowej architekturze, na której bazuje również nowa Mazda 3. CX-30 konkuruje z VW Tiguan i wielkościowo mieści się pomiędzy CX-3 i CX-5. Nowy model jest większy o 12 centymetrów od CX-3, ale mniejszy o 15,5 cm od CX-5. To pierwsza Mazda z dwucyfrowym numerem modelu. CX-30 ma 4,40 metra długości, 1,80 metra szerokości – idealny crossover do miasta. Wysokość 1,53 metra jest bliższa kompaktowi niż modelom SUV. VW T-Cross jest o wyższy o 4 centymetry, a Tiguan nawet o 12 cm. Rozstaw osi, wynoszący 2,66 metra, jest prawie tak duży jak Tiguanie (2,68 m).

""

Mazda CX-30.

moto.rp.pl

CX-30 przejeła większość elementów wnętrza od nowej Mazdy 3 oraz płytę podłogową Skyactiv-Vehicle. W ten sposób, oprócz silników benzynowych i wysokoprężnych, otrzymuje także nowy silnik benzynowy Skyactiv-X z zapłonem samoczynnym (SPCCI). Jednostka napędowa ma łączyć zalety silnika benzynowego (reakcja, kultura jazdy) z ekonomią silnika wysokoprężnego. CX-30 będzie dostępna z napędem na przednie i cztery koła oraz z manualną i automatyczną skrzynią biegów.

""

Mazda CX30.

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Nowy CX-30 czuwa nad bezpieczeństwem kierowcy i pasażerów obserwując otoczenie za pomocą kamer i czujników radarowych. Asystent uwagi kierującego autem monitoruje powieki kierującego za pomocą podczerwieni i diod LED i wyciąga wnioski na temat sprawności z częstotliwości ich ruchu. Czujniki radarowe na przednim zderzaki monitorują przestrzeń po lewej i prawej stronie samochodu, a tym samym pomagają przy wyjeździe z miejsca parkingowego. CX-30 samoistnie hamuje i przyspiesza w korkach. Standardem jest radar, służący utrzymywaniu zadanej odległości od poprzedzającego auta, City Emergency Brake Assist z funkcją wykrywania pieszych, asystent zmiany pasa ruchu oraz system rozpoznawanie znaków drogowych.

""

moto.rp.pl

Z taką stylizacją i wnętrzem Japończycy mogą śmiało myśleć o konkurowaniu z autami segmentu premium. Ceny nie są jeszcze znane. Powinniśmy je poznać przed wprowadzeniem nowego modelu na rynek w okolicy września 2019 roku.

""

moto.rp.pl

To pierwszy kompaktowy SUV Mazdy oparty na nowej architekturze, na której bazuje również nowa Mazda 3. CX-30 konkuruje z VW Tiguan i wielkościowo mieści się pomiędzy CX-3 i CX-5. Nowy model jest większy o 12 centymetrów od CX-3, ale mniejszy o 15,5 cm od CX-5. To pierwsza Mazda z dwucyfrowym numerem modelu. CX-30 ma 4,40 metra długości, 1,80 metra szerokości – idealny crossover do miasta. Wysokość 1,53 metra jest bliższa kompaktowi niż modelom SUV. VW T-Cross jest o wyższy o 4 centymetry, a Tiguan nawet o 12 cm. Rozstaw osi, wynoszący 2,66 metra, jest prawie tak duży jak Tiguanie (2,68 m).

Parking
Naszpikowane technologiami Volkswageny na wyciągnięcie ręki w niezwykłym finansowaniu
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Parking
Chińska droga do taniej elektromobilności