To pierwszy kompaktowy SUV Mazdy oparty na nowej architekturze, na której bazuje również nowa Mazda 3. CX-30 konkuruje z VW Tiguan i wielkościowo mieści się pomiędzy CX-3 i CX-5. Nowy model jest większy o 12 centymetrów od CX-3, ale mniejszy o 15,5 cm od CX-5. To pierwsza Mazda z dwucyfrowym numerem modelu. CX-30 ma 4,40 metra długości, 1,80 metra szerokości – idealny crossover do miasta. Wysokość 1,53 metra jest bliższa kompaktowi niż modelom SUV. VW T-Cross jest o wyższy o 4 centymetry, a Tiguan nawet o 12 cm. Rozstaw osi, wynoszący 2,66 metra, jest prawie tak duży jak Tiguanie (2,68 m).
Mazda CX-30.
CX-30 przejeła większość elementów wnętrza od nowej Mazdy 3 oraz płytę podłogową Skyactiv-Vehicle. W ten sposób, oprócz silników benzynowych i wysokoprężnych, otrzymuje także nowy silnik benzynowy Skyactiv-X z zapłonem samoczynnym (SPCCI). Jednostka napędowa ma łączyć zalety silnika benzynowego (reakcja, kultura jazdy) z ekonomią silnika wysokoprężnego. CX-30 będzie dostępna z napędem na przednie i cztery koła oraz z manualną i automatyczną skrzynią biegów.
Mazda CX30.