Audi Q8: Nowa forma, nowy styl

Audi wchodzi do segmentu SUV Coupe. Nowe Q8 będzie konkurowało z BMW X6 i Mercedesem GLE Coupe.

Publikacja: 05.06.2018 16:55

Audi Q8: Nowa forma, nowy styl

Foto: Audi Q8

Trochę trzeba było poczekać na wkroczenie przez Audi do segmentu SUV Coupe. Q8 wykorzystuje technikę Q7. Jest od niego niższe i krótsze. Wraz z nowym modelem Audi prezentuje również nowy język stylistyczny marki dla modeli SUV. Następne w kolejce jest Q3, który otrzyma następcę jeszcze w tym roku.

""

Styl przeniesiony z A8. Wnętrze nowego Audi Q8

moto.rp.pl

Q8 to duży samochód. Ma dwa metry szerokości, a do tego potężny wlot powietrza, który dba o bycie zauważonym. Koła seryjnie mają 19 cali. Opcjonalnie mogą mieć nawet 22 cale. Deska rozdzielcza różni od tej w Q7. Cały środkowy panel jest nowo zaprojektowany. Mimo bardziej płaskiego, opadającego dachu miejsca z tyłu nie powinno zabraknąć. Bagażnik ma 605 litrów pojemności.

Wszystkie wersje silnikowe mają mechaniczny napęd na cztery koła i współpracują z ośmiobiegową, automatyczną przekładnią. Każde Q8 jest tzw. miękką hybrydą (Mildhybrid) z 48 Voltowym napięciem. Konstrukcja umożliwia jazdę z wyłączonym silnikiem poniżej 22 km/h. Jednostka napędowa również przestaje pracować jeśli pomiędzy 55 a 160 km/h kierowca nie będzie dodawał gazu.

""

Q8 to pierwszy SUV Audi w stylu Coupe. Konkurent BMW X6 i Mercedesa GLE Coupe.

moto.rp.pl

Na początek oferowany będzie model 50 TDI z 3.0 litrowym dieslem o mocy 286 KM. Q8 w takiej wersji osiąga pierwsze 100 km/h w czasie 6,3 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 232 km/h. Na początku 2019 roku do oferty dojdzie model 45 TDI z silnikiem 231 KM. Obydwie jednostki są znane z modeli A6 i A8. Silnik benzynowy – V6, Turbo, 340 KM – pojawi się również w 2019 roku. Raczej później niż wcześniej pojawi się wersja SQ8. Silnik znany z SQ7, czyli V8 Turbodiesel o mocy 435 KM i 900 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Na rynek Chiński i amerykański przygotowana zostanie mocna, benzynowa wersja plug-in.

Trochę trzeba było poczekać na wkroczenie przez Audi do segmentu SUV Coupe. Q8 wykorzystuje technikę Q7. Jest od niego niższe i krótsze. Wraz z nowym modelem Audi prezentuje również nowy język stylistyczny marki dla modeli SUV. Następne w kolejce jest Q3, który otrzyma następcę jeszcze w tym roku.

Q8 to duży samochód. Ma dwa metry szerokości, a do tego potężny wlot powietrza, który dba o bycie zauważonym. Koła seryjnie mają 19 cali. Opcjonalnie mogą mieć nawet 22 cale. Deska rozdzielcza różni od tej w Q7. Cały środkowy panel jest nowo zaprojektowany. Mimo bardziej płaskiego, opadającego dachu miejsca z tyłu nie powinno zabraknąć. Bagażnik ma 605 litrów pojemności.

Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Naszpikowane technologiami Volkswageny na wyciągnięcie ręki w niezwykłym finansowaniu
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech
Materiał Promocyjny
Problem sukcesji w polskich firmach będzie narastał