Trochę trzeba było poczekać na wkroczenie przez Audi do segmentu SUV Coupe. Q8 wykorzystuje technikę Q7. Jest od niego niższe i krótsze. Wraz z nowym modelem Audi prezentuje również nowy język stylistyczny marki dla modeli SUV. Następne w kolejce jest Q3, który otrzyma następcę jeszcze w tym roku.
Styl przeniesiony z A8. Wnętrze nowego Audi Q8
Q8 to duży samochód. Ma dwa metry szerokości, a do tego potężny wlot powietrza, który dba o bycie zauważonym. Koła seryjnie mają 19 cali. Opcjonalnie mogą mieć nawet 22 cale. Deska rozdzielcza różni od tej w Q7. Cały środkowy panel jest nowo zaprojektowany. Mimo bardziej płaskiego, opadającego dachu miejsca z tyłu nie powinno zabraknąć. Bagażnik ma 605 litrów pojemności.
Wszystkie wersje silnikowe mają mechaniczny napęd na cztery koła i współpracują z ośmiobiegową, automatyczną przekładnią. Każde Q8 jest tzw. miękką hybrydą (Mildhybrid) z 48 Voltowym napięciem. Konstrukcja umożliwia jazdę z wyłączonym silnikiem poniżej 22 km/h. Jednostka napędowa również przestaje pracować jeśli pomiędzy 55 a 160 km/h kierowca nie będzie dodawał gazu.