Samochody podzielono na pięć segemntów: auta mini, małe, klasy niższej-średniej, średniej i wyższej. Niemiecki Automobilklub ADAC świadczy usługi m.in. w zakresie pomocy drogowej. To dzięki zbieranym danym z tego sektora powstaje raport dotyczący awaryjności samochodów. Uwzględniane są w nim zgłoszenia kierowców unieruchomionych pojazdów przez awarię i do których została wezwana pomoc drogowa ADAC.
W rankingu zostały uwzględnione samochody w wieku do 10 lat, oferowane w sprzedaży przynajmniej od trzech lat w niezmienionej formie i są modelami popularnymi – których w Niemczech zarejestrowano minimum 10 tys. sztuk. W raporcie wzięto pod uwagę 113 modeli samochodów, 25 różnych marek oraz zarejestrowanych 3 756 266 awarii jakie zostały zgłoszone do niemieckiego automobilklubu w 2019 roku. Wyszczególnienie najbardziej oraz najmniej awaryjnych aut zostało przestawione w poniższej tabeli z podziałem na segmenty.
CZYTAJ TAKŻE: ADAC sprawdziło, które źródło napędu jest najbardziej ekologiczne
KLASA MINI (segment A):
Aż dwa modele Smarta na pierwszych dwóch pozycjach. To nie wróży dobrze patrząc na to, że to całe portfolio tej marki. Najlepiej wypadła Toyota Aygo. Ciekawe czy reszta rodzeństwa – Citroen C1 i Peugeot 107 wypada podobnie dobrze.