Abecadło Poznań Motor Show

Poznań Motor Show rozwija się, trochę w sposób niekontrolowany, co powinno dać do myślenia organizatorom. Ale naprawdę warto się tam pofatygować. Dla fanów motoryzacji to wielka gratka.

Publikacja: 11.04.2018 16:43

Mercedes

Mercedes

Foto: materiały prasowe

150 wystawców, 60 polskich premier, ok. 150 tys. zwiedzających. My postanowiliśmy przyjrzeć się największej w Polsce imprezie motoryzacyjnej w mniej typowy sposób. Podeszliśmy do niej… alfabetycznie.

A

Audi. Poza premierowym Audi A6 na stoisku Audi można było zobaczyć modele samochodów zaprojektowanych przez polskich stylistów pracujących w tej marce – Kamila Łabanowicza, Parysa Cybulskiego i Bogusława Parucha. Jak zaczynali ? Oczywiście jako dzieci lubili rysować samochodziki. I tak już poszło.

B

BMW. To właśnie marki premium mają dla chętnych do kupowania aut najlepsze oferty. W bawarskiej marce stoisko profesjonalne, bez wodotrysków, ale można na spokojnie obejrzeć wszystkie nowości z Genewy. Polskie premiery to XD4 oraz BMW Alpina X3D.

""

Premierowy BMW i8 Roadster / fot. mat.pras.

moto.rp.pl

C

Citroen. Na stoisku Citroena były modelki, ale nie w wysokich szpilkach, tylko w trampkach. Tak jak we Frankfurcie i Paryżu. Podobnie u Hyundaia. Brawo.

D

Data. Salon Samochodowy w Poznaniu trwał od 5 do 8 kwietnia.

E

Elektromobilność. Auta z napędem elektrycznym praktycznie na wszystkich stoiskach. A liczba ładowarek zgromadzonych w targowych halach była chyba taka sama, jak łącznie w całej Polsce…

F

FCA Fiat Chrysler Automobiles pokazuje wszystko, co ma najnowszego. Też genewskie premiery. Ale uwagę zwraca przede wszystkim piękny, czerwony Jeep Wrangler, który przyjechał tu prosto z Genewy.

""

Kuszący, nowy Jeep Wrangler przyjechał tu prostu z Genewy / fot. mat.pras.

moto.rp.pl

G

Gdzie się rozerwać. Fantastycznie zorganizowano tereny otwarte, gdzie można było pojeździć autami z e-napędem. Brawo!

H

Honda, jej motocykle i siedzące na nich pięknie dziewczyny.

I

Imprezy towarzyszące. Ciekawe były spotkania z blogerami i ekspertami. Ale największą atrakcją okazał się przyjazd Roberta Kubicy, który żadnych newsów zdradzić nie mógł, ale wystarczyło, że się pojawił.

J

Jaguar Land Rover. Tu można było znaleźć jedne z najpiękniejszych aut salonu, wśród których wyróżniał się Land Rover Velar.

K

Kia, czyli wysyp nowości, m.in. nowy Cee’d. Najciekawsze auto, to z pewnością znany już Stinger, które pokazuje, w którą stronę może teraz pójść stylistyka koreańskiej marki.

""

Nowy Cee’d na stoisku firmy Kia / fot. mat.pras

moto.rp.pl

L

Lista nieobecnych. Nie ma Opla, bo w Grupie PSA obowiązuje zasada: nie masz nic nowego, to się nie wystawiasz. Szkoda, bo chociaż można było opowiedzieć o najnowszych silnikach. Ale brakowało także np. Renault, Dacii i Lexusa.

Ł

Łubudu. Rozumiem, że muzyka musi bębnić, kiedy odbywa się premiera jakiegoś modelu. Ale czy z pewnością także i długo po odsłonięciu auta? Na takich imprezach coraz bardziej przydają się zatyczki do uszu.

M

Mundial. Pięknie udekorowane stoisko głównego sponsora Mundialu w Rosji – koreańskiego Hyundaia. Wielka atrakcja dla dzieci – po stoisku chodził pan przebrany za maskotkę rosyjskich mistrzostw. Podobno panów było dwóch, żeby się zbytnio nie męczyli w futrzanych kostiumach.

N

Najpiękniejsze stoisko. Nagrodę otrzymała grupa dilerska Auto Fus. Ekspozycja naprawdę na światowym poziomie. Nagrodę wręczył nasz redakcyjny kolega, Martin Śliwa. No i gdyby nie Auto Fus, nie byłoby w Poznaniu Rolls Royce Phantoma, ani Rolls Royce w ogóle.

""

Rolls Royce Phantom na nagrodzonym stoisku firmy Auto Fus / fot. mat.pras

moto.rp.pl

O

Oglądanie. Najwięcej chętnych ciągnęło do dwóch modeli. Najbardziej kusił Peugeot 508, piękna limuzyna w wyjątkowym ,śliwkowym kolorze. Panowie wpychali się po czterech na tylną kanapę i byli bardzo zadowoleni. Panie mniej, bo długo musiały na nich czekać. Drugie auto wyglądało jak żart – to VW I.D.Buzz. Sądząc z tłumów, trzeba było je koniecznie zobaczyć.

P

Posiłki. Zaskakujące, że ceny jedzenia i picia nie są wygórowane. Oczywiście 7 złotych za herbatę to nie jest super tanio, ale do zaakceptowania. Powierzchnia targowa nie jest tania. Sama oferta była jednak jednak trochę skromna.

R

„Rzeczpospolita”. Mocno wchodzimy w motoryzację. Znacznie mocniej, niż dotychczas. Stąd nasze stoisko w pawilonie 5A, a na nim bardzo ciekawe modele aut.

""

Stoisko „Rzeczpospolitej” gotowe na przyjęcie gości / fot. mat.pras.

moto.rp.pl

S

Stoiska. Od profesjonalnych, godnych największych, światowych wystaw samochodowych, po bazarowe z migającymi światełkami i przesuwającymi się serduszkami. Kilka marek naprawdę powinno się zastanowić, czym chcą zwrócić uwagę i czy z całą pewnością sprzedają samochody.

T

Tesla. Amerykanie bardzo poważnie podeszli do poznańskiej wystawy. Czyżby liczyli na na polski rynek?

U

Uliczka wyciszenia. Pawilon 5G, gdzie zbudowano, głównie dla Mini, uliczkę, w którą wchodziło się jak do oazy spokoju. Piękne, nowe wersje Mini 3 i 5 -drzwiowe, no i oczywiście cabrio, bo już wiosna. Napracowali się styliści i dekoratorzy, ale było warto. Tu także znalazło się potężne stoisko Nissana z królującym Leafem, i Mazdy, gdzie tradycyjnie już wszystkie auta pomalowane były na czerwono. Oczy przyciągała najnowsza Mazda 6, limuzyna w sam raz dla prezesa, niekoniecznie japońskiego. Cała uliczka jest bardzo japońska, bo ze swoimi premierowymi modelami zmieściło się tam również Mitsubishi.

150 wystawców, 60 polskich premier, ok. 150 tys. zwiedzających. My postanowiliśmy przyjrzeć się największej w Polsce imprezie motoryzacyjnej w mniej typowy sposób. Podeszliśmy do niej… alfabetycznie.

A

Pozostało 97% artykułu
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Naszpikowane technologiami Volkswageny na wyciągnięcie ręki w niezwykłym finansowaniu
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech