Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image

Citroen nowym modelem C5 Aircross chce stawić czoła VW Tiguanowi czy Nissanowi Qashqai. Kompaktowy SUV pojawi się w sprzedaży pod koniec 2018 roku. Bez napędu na cztery koła, za to z wielofunkcyjnym wnętrzem i komfortowym zawieszeniem.

C5 Aircross nie jest zupełnie nowym modelem. Zaprezentowany został w kwietniu 2017 roku w Szanghaju i znalazł już w Chinach 40 000 nabywców. Produkowany jest w francuskiej fabryce w Rennes. Zbudowano go na bazie platformy EMP2 to oznacza, że jest blisko spokrewniony z Peugeotem 3008 i Oplem Grandlandem X. Francuzi chcą się wyróżniać m.in. dużym komfortem jazdy. Nowatorskie zawieszenie z progresywnymi ogranicznikami hydraulicznymi ma nie tylko wygodnie przewieźć pasażerów, ale i zastąpić hydropneumatyczny system wcześniejszych Citroenów.

Citroen C5 Aircross pojawi się w sprzedaży pod koniec 2018 roku.

Swoimi wymiarami (długość-4,50 m, szerokość-1,83 m, wysokość-1,67 m) auto niemal idealnie wpisuje się w wielkość nadwozia Volkswagena Tiguana. Bagażnik oferuje 580 litrów pojemności. Po rozłożeniu tylnej kanapy przestrzeń bagażowa wzrasta do 1630 litrów (Tiguan 400/1655 l).

Mocny nacisk Francuzi stawiają na możliwość indywidualizacji nadwozia. Do wyboru stoi aż 30 kombinacji kolorów karoserii i dachu. Klienci wybierać będą mogli pomiędzy trzema rozmiarami kół – 17 cali (seria) i 18 lub 19 cali (w opcji).

Kompaktowy SUV pojawi się na rynku pod koniec 2018 roku. Początkowo z dwoma silnikami benzynowymi i jednym dieslem. W 2019 roku do sprzedaży wprowadzony zostanie Plug-in Hybrid z elektrycznym zasięgiem 60 km. Będzie to pierwszy Plug-in Hybrid Citroena. Do napędu posłuży kombinacja 200 konnego silnika benzynowego i dwóch silników elektrycznych zamontowanych przy przedniej i tylnej osi. Moc całkowita to 300 KM.

ZOBACZ TAKŻE: Skutki przejęcia Opla przez PSA

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

BEZPIECZNA JAZDA: Czas na szkolenia

W Polsce doskonalenie techniki jazdy jest wciąż niedocenianym i dość kosztownym sposobem podnoszenia umiejętności ...

Toyota GR Supra: Czasami warto poczekać

Sportowa Toyota jakiej dawno nie było. GR Supra to dwudrzwiowe coupe z bawarskimi genami. ...

Nowy szef FCA nie będzie miał z górki

Sergio Marchionne nie był szefem Fiat Chrysler Automobiles. On był FCA. Na ile Mike ...

Porsche wycofuje się z silników diesla

Porsche, jako pierwsza niemiecka firma motoryzacyjna wycofuje się z silników diesla. Marka skoncentruje się ...

Michael Lohscheller, dyrektor generalny Opla "tankuje" elektryczną Amperę-e

Elektryczne miasto Opla

Rüsselsheim ma stać się „miastem elektrycznym” – poligonem doświadczalnym do badań nad elektromobilnością. W ...

Podróż bez stresu

Zarządcy flot mogą dopasować zakres komunikacyjnego assistance do swoich potrzeb. Jest w czym wybierać. ...