Epidemiolodzy nie ukrywają, że bardzo prawdopodobna jest druga fala epidemii koronawirusa. Tymczasem branży motoryzacyjnej nie stać już na kolejny lockdown. Więc dla dealerów i importerów tym bardziej cenne będą poświadczenia, że kupujący w ich autosalonie mogą czuć się bezpiecznie.

CZYTAJ TAKŻE: W salonach duże redukcje zatrudnienia i głębokie cięcia płac

Dealerzy w Polsce już od maja wprowadzają w salonach i serwisach specjalne zasady funkcjonowania mające ograniczyć zagrożenie powodowane przez epidemię. Opracowane są one na podstawie zaleceń władz sanitarnych oraz polskich i europejskich „dobrych praktyk”. Teraz mają być skontrolowane przez jedną z najważniejszych firm audytorskich w Europie.

""

moto.rp.pl

Audyt będzie dotyczył dziesięciu obszarów, m.in. przestrzegania zasad higieny osobistej i wewnętrznych wymagań organizacji, zachowywania minimalnej odległości 2 metrów, stosowania środków ochrony indywidualnej, opracowania procedur dotyczących czyszczenia i dezynfekcji, regularnej wentylacji, czy przeszkolenia pracowników. Dla pomyślnego przejęcia audytu wystarczy spełnić co najmniej 6 wymagań.

CZYTAJ TAKŻE: Ford uruchamia salon On-Line

Po pozytywnym zakończeniu audytu higienicznego dealer otrzyma oficjalny sygnowany przez TÜV SÜD Polska. Będzie mógł także oznakować salon naklejkami potwierdzającymi pozytywne przejście audytu i zapewniającymi o najwyższych standardach bezpieczeństwa obsługi.