Platforma Spotawheel podsumowała jakich aut szukają w ostatnim czasie klienci i czy ich preferencje się zmieniły. Okazuje się, że w ostatnich czterech miesiącach widać wzrost popularności małych samochodów (segment A i B) oraz pojazdów w cenie do 34 tys. zł. W porównaniu z ostatnimi miesiącami znacząco zmalało zainteresowanie klientów samochodami w przedziale cenowym 34-54 tys.zł. W marcu jedynie jedna trzecia zapytań i wyszukiwań dotyczyła właśnie tej półki cenowej, w porównaniu do 56 proc. w listopadzie 2019 roku. W marcu najczęściej poszukiwane były samochody do 34 tys. zł, nieco ponad jedna piąta wyszukiwań dotyczyła samochodów w cenie 54-75 tys. W przypadku tej półki cenowej nastąpił nieco zaskakujący wzrost w stosunku do lutego. – Wraz ze spodziewanym spowolnieniem gospodarczym, wprowadzeniem ograniczeń przemieszczania się oraz w związku z obawami z korzystania z komunikacji publicznej zaobserwowaliśmy kilka zjawisk – wyjaśnia Radosław Grzela, dyrektor Spotawheel Polska.
CZYTAJ TAKŻE: Nowe funkcje w CEPiK. Teraz łatwiej sprawdzić historię używanego auta
Po pierwsze zdecydowanie zwiększyło się zainteresowanie tanimi samochodami do szybkiego odbioru. Prawdopodobne jest, że ten trend umocni się w następnych tygodniach. Po drugie zwiększył się udział sprzedaży zdalnej. W ciągu ostatniego roku działalności udział ten oscylował w granicach 10-20 procent miesięcznie. W ostatnich tygodniach marca zwiększył się znacząco przekraczając 50 procent. Po trzecie Spotawheel odnotował zwiększone zainteresowanie opcją finansowania zakupu.