Polacy częściej pytają o tańsze i mniejsze samochody

Jak koronawirus wpływa na zainteresowania Polaków szukających w sieci używanych samochodów? W zapytaniach pojawiają się w mniejsze i tańsze auta.

Publikacja: 17.04.2020 16:39

Polacy częściej pytają o tańsze i mniejsze samochody

Foto: moto.rp.pl

Platforma Spotawheel podsumowała jakich aut szukają w ostatnim czasie klienci i czy ich preferencje się zmieniły. Okazuje się, że w ostatnich czterech miesiącach widać wzrost popularności małych samochodów (segment A i B) oraz pojazdów w cenie do 34 tys. zł. W porównaniu z ostatnimi miesiącami znacząco zmalało zainteresowanie klientów samochodami w przedziale cenowym 34-54 tys.zł. W marcu jedynie jedna trzecia zapytań i wyszukiwań dotyczyła właśnie tej półki cenowej, w porównaniu do 56 proc. w listopadzie 2019 roku. W marcu najczęściej poszukiwane były samochody do 34 tys. zł, nieco ponad jedna piąta wyszukiwań dotyczyła samochodów w cenie 54-75 tys. W przypadku tej półki cenowej nastąpił nieco zaskakujący wzrost w stosunku do lutego. – Wraz ze spodziewanym spowolnieniem gospodarczym, wprowadzeniem ograniczeń przemieszczania się oraz w związku z obawami z korzystania z komunikacji publicznej zaobserwowaliśmy kilka zjawisk – wyjaśnia Radosław Grzela, dyrektor Spotawheel Polska.

CZYTAJ TAKŻE: Nowe funkcje w CEPiK. Teraz łatwiej sprawdzić historię używanego auta

""

moto.rp.pl

Po pierwsze zdecydowanie zwiększyło się zainteresowanie tanimi samochodami do szybkiego odbioru. Prawdopodobne jest, że ten trend umocni się w następnych tygodniach. Po drugie zwiększył się udział sprzedaży zdalnej. W ciągu ostatniego roku działalności udział ten oscylował w granicach 10-20 procent miesięcznie. W ostatnich tygodniach marca zwiększył się znacząco przekraczając 50 procent. Po trzecie Spotawheel odnotował zwiększone zainteresowanie opcją finansowania zakupu.

""

moto.rp.pl

– To, co zauważyliśmy u nas prawdopodobnie pojawi się również na ogólnopolskim rynku. Czyli odwrót w stronę tańszych samochodów. Z naszej własnej analizy ofert dealerskich wynika, że przez ostatnie pół roku udział ofert o wartości do 34 tys. zmalał z 70 proc. w październiku i i listopadzie do 64 proc. w styczniu i lutym, po czym nieznacznie wzrósł w marcu. Prawdopodobnie tańszych ofert w stosunku do całości rynku będzie coraz więcej ” – dodaje Radosław Grzela.

CZYTAJ TAKŻE: Wydłużono czas na rejestrację auta używanego z zagranicy

Platforma Spotawheel podsumowała jakich aut szukają w ostatnim czasie klienci i czy ich preferencje się zmieniły. Okazuje się, że w ostatnich czterech miesiącach widać wzrost popularności małych samochodów (segment A i B) oraz pojazdów w cenie do 34 tys. zł. W porównaniu z ostatnimi miesiącami znacząco zmalało zainteresowanie klientów samochodami w przedziale cenowym 34-54 tys.zł. W marcu jedynie jedna trzecia zapytań i wyszukiwań dotyczyła właśnie tej półki cenowej, w porównaniu do 56 proc. w listopadzie 2019 roku. W marcu najczęściej poszukiwane były samochody do 34 tys. zł, nieco ponad jedna piąta wyszukiwań dotyczyła samochodów w cenie 54-75 tys. W przypadku tej półki cenowej nastąpił nieco zaskakujący wzrost w stosunku do lutego. – Wraz ze spodziewanym spowolnieniem gospodarczym, wprowadzeniem ograniczeń przemieszczania się oraz w związku z obawami z korzystania z komunikacji publicznej zaobserwowaliśmy kilka zjawisk – wyjaśnia Radosław Grzela, dyrektor Spotawheel Polska.

Od kuchni
Volvo zmierza ku giełdzie. Celuje w wycenę 20 mld dolarów
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Od kuchni
Czekasz na auto w leasingu? Możesz wziąć zastępcze
Od kuchni
Ceny samochodów kompaktowych wzrosły o 63 proc.
Od kuchni
Wielki powrót Astona Martina
Materiał Promocyjny
Strategia T-Mobile Polska zakładająca budowę sieci o najlepszej jakości przynosi efekty
Od kuchni
Dealer będzie musiał odebrać wadliwe auto od klienta