Specjalnie do realizacji takich projektów Ford wydzielił spółkę LLC. Zajmie się badaniami, integracją systemów „self-driving” oraz pracami inżynieryjnymi. Na czele LLC stanął dotychczasowy szef działu technologii jazdy autonomicznej Sherif Marakby. Z wartego 4 mld dol. planu inwestycyjnego przeznaczy 1 mld dol. na wsparcie Argo AI, startupu zajmującego się systemami sztucznej inteligencji. Koncern ma większościowe udziały w tej firmie Pittsbugha. Stworzył ją Bryan Salesky, weteran branży samojezdnych pojazdów, wcześniej związany z Google, a także inżynier z Ubera – Peter Rander.

CZYTAJ TAKŻE: Nadjeżdża sztuczna inteligencja

– Ford poczynił ogromne postępy w zakresie poziomu prac związanych z autonomią pojazdów: od rozwoju technicznego, przez innowacje w modelu biznesowym po odbiór społeczny takich pojazdów – przekonuje Jim Hackett, prezes i dyrektor generalny Ford Motor Company. – Teraz nadszedł moment, aby skonsolidować prace nad naszą autonomiczną platformą samochodową w jednym zespole, aby jak najlepiej przygotować firmę do wykorzystania pojawiających się możliwości.

CZYTAJ TAKŻE: Auta Hondy będą zarabiać na pasażerach i sprzedawać prąd

Ale to nie koniec działań Forda w pracach związanych nad rozwojem technologii autonomicznych. Producent w czerwcu zaprezentował program przekształcenia znacznej części dzielnicy Corktown w Detroit w przestrzeń służącą do badań i testów tego typu pojazdów. Do 2022 r. w kampusie zatrudnienie znajdzie 2,5 tys. pracowników. Drugie tyle miejsc przygotowano dla pracowników firm partnerskich, pracujących nad rozwojem samojezdnych aut.