KIA awansowała z czwartego miejsca, jakie zajęła w badaniu przeprowadzonym w ubiegłym roku. Mazda spadła z ubiegłorocznej pozycji lidera, natomiast Subaru wspięło się na najwyższe do tej pory dla tej marki miejsce z szóstego zajmowanego w roku 2017. Dwie kolejne marki w rankingu reprezentują segment premium: czwarty Lexus spadł o dwie pozycje, natomiast piaty Mercedes utrzymał dotychczasową. W piętnastce rankingu najwyższe wzrosty odnotowały Mitsubishi i Jeep, awansujące o 12 miejsc: pierwsza z tych marek znalazła się na miejscu jedenastym, druga na czternastym. Największy spadek – o pięć pozycji na miejsce piętnaste zaliczył Volkswagen.
CZYTAJ TAKŻE: Salony Inchcape zarządzanie z Polski
– Pierwsze miejsce w Badaniu satysfakcji dealerów samochodowych to najpiękniejsze wyróżnienie, jakie może dostać importer danej marki. Kondycja i zdrowie naszej autoryzowanej sieci dealerskiej zawsze były priorytetem dla Kia Motors Polska, a zwycięstwo w tegorocznym badaniu potwierdza, że nasze starania o utrzymanie jak najlepszych relacji zarówno biznesowych jak i międzyludzkich z naszymi dealerami, są przez nich zauważane – powiedział Krzysztof Bielski, Aftersales & Dealer Network General Manager.
Mercedes to dla dealerów marka numer jeden w segmencie samochodów dostawczywczych do 3,5 t / fot. Daimler
EY oraz DCG Dealer Consulting badają satysfakcję dealerów samochodów od 2007 roku. Analizowane są trzy obszary, które wpływają na ogólną ocenę satysfakcji sieci dealerskiej ze współpracy z importerem. Pierwszy to ocena produktów oferowanych przez importera pod względem jakości, niezawodności i dostępności. Liczy się także konkurencyjność ofert na rynku z punktu widzenia klienta. Kolejny obszar to współpraca z importerem, gdzie bierze się pod uwagę atrakcyjność umowy dealerskiej, dochodowość prowadzenia stacji, konkurencyjność strategii rynkowej oraz podejście do prowadzenia biznesu. Ostatnia część badania obejmuje ocenę importera jako firmy działającej na polskim rynku. – Nasze badanie to istotne narzędzie oceny współpracy dealerów z importerami – mówi Leszek Lerch, partner w Dziale Audytu EY i Lider Grupy Doradztwa dla Branży Motoryzacyjnej. Poszczególne aspekty dealerskiej satysfakcji w były oceniane w pięciostopniowej skali.