W zeszłym roku sprzedaż Inchcape Motor Polska rosła nie tylko szybciej niż cały rynek motoryzacyjny (18 proc.), ale również szybciej od segmentu premium. W rankingu TOP50 dealerów samochodowych w Polsce, opracowanej przez miesięcznik „Dealer“ firma zajęła 34 pozycję, awansując pięć oczek do góry.
To zasługa ponad 25-procentowego wzrostu sprzedaży sieci, co przełożyło się na 2778 sprzedanych pojazdów marek BMW oraz MINI w salonach w Warszawie, Wrocławiu oraz w działającym od trzeciego kwartału 2017 r. obiekcie w Poznaniu. Jak podkreśla Marcin Słomkowski, prezes Inchcape Motor Polska, segment premium ma w Polsce największe perspektywy wzrostu. Opinię tą potwierdzają dane raportu KPMG, przewidujące dynamiczny wzrost liczby zamożnych i bogatych Polaków. Już w 2016 takich osób było ponad milion, a ich łączne dochody netto miały wynieść około 155 mld zł. Wartość rynku dóbr luksusowych szacowana jest na 14,3 mld zł. Ten trend potwierdzają statystyki – w ciągu pierwszych czterech miesięcy 2018 r. według danych firmy Samar, nabywców znalazło ponad 23 tys. nowych aut segmentu premium, o blisko 12 proc. więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.
Marcin Słomkowski, prezes Inchcape Motor Polska / fot. mat.pras.
– W perspektywie najbliższych kilku lat planujemy zwiększyć sprzedaż do poziomu 5 tysięcy sztuk nowych pojazdów rocznie – deklaruje Marcin Słomkowski. – Na pewno pomaga nam dobra sytuacja rynkowa, ale bardzo ważna jest też praca nad usprawnianiem procesów związanych z jakością i efektywnością sprzedaży. Przykładamy dużo wagi do elementów, które finalnie decydują o tym, że gdy klient trafia już do naszego salonu, najczęściej decyduje się na zakup samochodu.
Brytyjski koncern Inchcape, zatrudniający na świecie 17 tys. ludzi, niedawno awansował Słomkowskiego na stanowisko dyrektora zarządzającego salonami marki BMW na Europę Północną. To jedno z najwyższych stanowisk, jakie polski menedżer osiągnął w firmie obecnej w 31 krajach na świecie.