Rejestracje elektryków w styczniu sięgnęły dna

Elektromobilność robi sobie przerwę, rejestracje lecą w dół na łeb na szyje. Tak przynajmniej sytuacja wyglądała w styczniu na rynku niemieckim.

Publikacja: 19.02.2023 17:05

Rejestracje elektryków w styczniu sięgnęły dna

Foto: mat. prasowe

Po grudniowym rekordzie wszech czasów rejestracji aut elektrycznych - ponad 100 000 egz. W styczniu nadeszła prawdziwa zima. W Niemczech zarejestrowano zaledwie 18 136 nowych samochodów BEV. Udział samochodów elektrycznych spadł u naszych zachodnich sąsiadów do 10,1 proc. podczas gdy w poprzednim miesiącu był na poziomie ponad 30 procent. Nawet w porównaniu ze słabym styczniem 2022 r. oznacza to gwałtowny spadek o 13,2 proc.

Audi Q8 e-tron

Audi Q8 e-tron

mat. prasowe

Czytaj więcej

Pożary aut w 2022 r. Statystki PSP zaskakują

Na szczycie listy znalazła się Tesla z Modelem Y (3708 egz.), która zdecydowanie odstawiła konkurencję. Drugiemu na liście Volkswagenowi ID.4 (1471 egz.) brakuje do amerykańskiego modelu aż 2237 egz. Niespodzianką jest trzecie miejsce - to zmodernizowane Audi Q8 E-Tron, które w Niemczech startuje z ceną 74 400 euro. Jest też kilka ciekawostek. Dziwi bardzo słaba pozycja Forda Mustanga Mach-E, który wylądował na 44 pozycji. Sprzedano tylko 57 egzemplarzy. Niewiele lepiej sprzedaje się BMW i4 - 41 pozycja, 73 egzemplarze, to o połowę mniej niż BMW iX (miejsce 28, 149 samochodów). Niemcy nie stronią od drogich elektryków i tak flagowy Mercedes EQS (cena w Niemczech od 109 551 euro) zajął 18 pozycję i sprzedał się w 284 egzemplarzach. Jeszcze lepiej poszło Porsche Taycan, które wylądowało w top 10, a dokładniej na dziewiątej pozycji (534 egz.) przy cenie rozpoczynającej się w Niemczech od 88 399 euro.

VW ID.4

VW ID.4

mat. prasowe

TOP 10 samochodów elektrycznych rejestrowanych w styczniu 2023 r. na rynku Niemieckim

10.Mazda MX-30 - 499 egz.
9. Porsche Taycan - 534 egz.
8. Dacia Spring - 669 egz.
7. Smart ForTwo - 721 egz.
6. Skoda Enyaq - 729 egz.
5. Audi Q4 e-tron - 738 egz.
4. Volkswagen ID.3 - 805 egz.
3. Audi Q8 e-tron - 1131 egz.
2. Volkswagen ID.4/ID.5 - 1471 egz.
1. Tesla Model Y - 3708 egz.

Tesla Model Y

Tesla Model Y

mat. prasowe

Po grudniowym rekordzie wszech czasów rejestracji aut elektrycznych - ponad 100 000 egz. W styczniu nadeszła prawdziwa zima. W Niemczech zarejestrowano zaledwie 18 136 nowych samochodów BEV. Udział samochodów elektrycznych spadł u naszych zachodnich sąsiadów do 10,1 proc. podczas gdy w poprzednim miesiącu był na poziomie ponad 30 procent. Nawet w porównaniu ze słabym styczniem 2022 r. oznacza to gwałtowny spadek o 13,2 proc.

Na szczycie listy znalazła się Tesla z Modelem Y (3708 egz.), która zdecydowanie odstawiła konkurencję. Drugiemu na liście Volkswagenowi ID.4 (1471 egz.) brakuje do amerykańskiego modelu aż 2237 egz. Niespodzianką jest trzecie miejsce - to zmodernizowane Audi Q8 E-Tron, które w Niemczech startuje z ceną 74 400 euro. Jest też kilka ciekawostek. Dziwi bardzo słaba pozycja Forda Mustanga Mach-E, który wylądował na 44 pozycji. Sprzedano tylko 57 egzemplarzy. Niewiele lepiej sprzedaje się BMW i4 - 41 pozycja, 73 egzemplarze, to o połowę mniej niż BMW iX (miejsce 28, 149 samochodów). Niemcy nie stronią od drogich elektryków i tak flagowy Mercedes EQS (cena w Niemczech od 109 551 euro) zajął 18 pozycję i sprzedał się w 284 egzemplarzach. Jeszcze lepiej poszło Porsche Taycan, które wylądowało w top 10, a dokładniej na dziewiątej pozycji (534 egz.) przy cenie rozpoczynającej się w Niemczech od 88 399 euro.

Na prąd
Ważny krok Niemiec w elektromobilność. Nowe przepisy dotkną stacje benzynowe
Materiał Promocyjny
Zwinny, wyrazisty i dynamiczny. SUV, który bryluje na europejskich salonach
Na prąd
Tesla przegrywa z klientem w sądzie. Musi zapłacić prawie milion złotych
Na prąd
Tesla chce zatrudnić Polaków do Gigafactory Berlin. Wiemy ile płaci Elon Musk
Na prąd
Dlaczego chińskie auta elektryczne są takie tanie
Materiał Promocyjny
THE FUTURE OF FINANCE
Na prąd
Amerykanie odkryli prawdopodobnie największe złoże litu na świecie
Materiał Promocyjny
Nowe finansowanie dla transportu miejskiego w Polsce Wschodniej