Rejestracje elektryków w styczniu sięgnęły dna

Elektromobilność robi sobie przerwę, rejestracje lecą w dół na łeb na szyje. Tak przynajmniej sytuacja wyglądała w styczniu na rynku niemieckim.

Publikacja: 19.02.2023 17:05

Rejestracje elektryków w styczniu sięgnęły dna

Foto: mat. prasowe

Po grudniowym rekordzie wszech czasów rejestracji aut elektrycznych - ponad 100 000 egz. W styczniu nadeszła prawdziwa zima. W Niemczech zarejestrowano zaledwie 18 136 nowych samochodów BEV. Udział samochodów elektrycznych spadł u naszych zachodnich sąsiadów do 10,1 proc. podczas gdy w poprzednim miesiącu był na poziomie ponad 30 procent. Nawet w porównaniu ze słabym styczniem 2022 r. oznacza to gwałtowny spadek o 13,2 proc.

Audi Q8 e-tron

Audi Q8 e-tron

mat. prasowe

Czytaj więcej

Pożary aut w 2022 r. Statystki PSP zaskakują

Na szczycie listy znalazła się Tesla z Modelem Y (3708 egz.), która zdecydowanie odstawiła konkurencję. Drugiemu na liście Volkswagenowi ID.4 (1471 egz.) brakuje do amerykańskiego modelu aż 2237 egz. Niespodzianką jest trzecie miejsce - to zmodernizowane Audi Q8 E-Tron, które w Niemczech startuje z ceną 74 400 euro. Jest też kilka ciekawostek. Dziwi bardzo słaba pozycja Forda Mustanga Mach-E, który wylądował na 44 pozycji. Sprzedano tylko 57 egzemplarzy. Niewiele lepiej sprzedaje się BMW i4 - 41 pozycja, 73 egzemplarze, to o połowę mniej niż BMW iX (miejsce 28, 149 samochodów). Niemcy nie stronią od drogich elektryków i tak flagowy Mercedes EQS (cena w Niemczech od 109 551 euro) zajął 18 pozycję i sprzedał się w 284 egzemplarzach. Jeszcze lepiej poszło Porsche Taycan, które wylądowało w top 10, a dokładniej na dziewiątej pozycji (534 egz.) przy cenie rozpoczynającej się w Niemczech od 88 399 euro.

VW ID.4

VW ID.4

mat. prasowe

TOP 10 samochodów elektrycznych rejestrowanych w styczniu 2023 r. na rynku Niemieckim

10.Mazda MX-30 - 499 egz.
9. Porsche Taycan - 534 egz.
8. Dacia Spring - 669 egz.
7. Smart ForTwo - 721 egz.
6. Skoda Enyaq - 729 egz.
5. Audi Q4 e-tron - 738 egz.
4. Volkswagen ID.3 - 805 egz.
3. Audi Q8 e-tron - 1131 egz.
2. Volkswagen ID.4/ID.5 - 1471 egz.
1. Tesla Model Y - 3708 egz.

Tesla Model Y

Tesla Model Y

mat. prasowe

Po grudniowym rekordzie wszech czasów rejestracji aut elektrycznych - ponad 100 000 egz. W styczniu nadeszła prawdziwa zima. W Niemczech zarejestrowano zaledwie 18 136 nowych samochodów BEV. Udział samochodów elektrycznych spadł u naszych zachodnich sąsiadów do 10,1 proc. podczas gdy w poprzednim miesiącu był na poziomie ponad 30 procent. Nawet w porównaniu ze słabym styczniem 2022 r. oznacza to gwałtowny spadek o 13,2 proc.

Na szczycie listy znalazła się Tesla z Modelem Y (3708 egz.), która zdecydowanie odstawiła konkurencję. Drugiemu na liście Volkswagenowi ID.4 (1471 egz.) brakuje do amerykańskiego modelu aż 2237 egz. Niespodzianką jest trzecie miejsce - to zmodernizowane Audi Q8 E-Tron, które w Niemczech startuje z ceną 74 400 euro. Jest też kilka ciekawostek. Dziwi bardzo słaba pozycja Forda Mustanga Mach-E, który wylądował na 44 pozycji. Sprzedano tylko 57 egzemplarzy. Niewiele lepiej sprzedaje się BMW i4 - 41 pozycja, 73 egzemplarze, to o połowę mniej niż BMW iX (miejsce 28, 149 samochodów). Niemcy nie stronią od drogich elektryków i tak flagowy Mercedes EQS (cena w Niemczech od 109 551 euro) zajął 18 pozycję i sprzedał się w 284 egzemplarzach. Jeszcze lepiej poszło Porsche Taycan, które wylądowało w top 10, a dokładniej na dziewiątej pozycji (534 egz.) przy cenie rozpoczynającej się w Niemczech od 88 399 euro.

Na prąd
Będą dotacje dla używanych aut elektrycznych. Tak twierdzi PSNM
Na prąd
Jeep wycofuje się ze elektrycznej strategii. Nowe modele z silnikami spalinowymi
Na prąd
Mapy Google z nowymi funkcjami dla samochodów elektrycznych
Na prąd
Samochodem elektrycznym do McDonald'sa. Nowy pomysł na ściągnięcie klientów
Na prąd
W europejskich portach zalegają tysiące elektryków z Chin. Nikt ich nie chce
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił