Dopiero pod koniec ubiegłego tygodnia udziałowcy Daimlera wyrazili zgodę na wydzielenie z Mercedes Benz spółki Daimler Truck. Producent ciężarówek i autobusów ma wejść na giełdę przed świętami Bożego Narodzenia. Firma postrzega siebie jako światowego lidera rynku pojazdów użytkowych i zatrudnia aktualnie ponad 100 000 osób.
Według wcześniejszych oświadczeń model eActros nie będzie okazją cenową. Elektryczna ciężarówka będzie około trzy razy droższa od porównywalnej ciężarówki z silnikiem diesla. Te fakty powiedział już w czerwcu Andreas von Wallfeld, szef sprzedaży i marketingu Mercedes-Benz Trucks. Jednak dla klientów z branży transportowej łączne koszty obejmujące takie pozycje jak paliwo, konserwacja i zużycie są ważniejsze niż czysta cena zakupu. Przy tych całkowitych kosztach eActros prawie dorównuje porównywalnym modelom z klasycznym napędem. W przyszłości Daimler Trick ma skupiać się na rozwoju akumulatorów i ogniw paliwowych. W 2030 r. ciężarówki z tymi napędami łącznie mogą stanowić do 60 procent sprzedaży, twierdzi Martin Daum, szef Daimler Truck.